کد خبر: ۱۷۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۶ - 2017December 26
پروژه ایرانوم‌ که به بررسی ژن ایرانی می‌پردازد در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مراحل مختلف را گذرانده است و امروز معاونت فناوری وزارت بهداشت از این پروژه بازدید کرد
شفاآنلاین>سلامت> معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی از راه اندازی بزرگترین پروژه بررسی ژن ایرانی همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، حمیدرضا خانکه‌ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: پروژه ایرانوم‌ که به بررسی ژن ایرانی می‌پردازد در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مراحل مختلف را گذرانده است و امروز معاونت فناوری وزارت بهداشت از این پروژه بازدید کرد؛  طی این بازدید مشخص شد که مراحل پروژه آماده بهره برداری و تا دهه فجر راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اولین دانشگاه کشور است که می‌تواند ژن ایرانی را بررسی کند و با تشکیل دیتا‌ بانک و بهره گیری از ژن‌های موجود در این بانک از پروژه‌های تحقیقاتی، آموزشی، پژوهشی و درمانی(Healing) حمایت کنیم.

توانبخشی به عنوان سطح سوم سلامت نیازمند حمایت متولیان سلامت است

خانکه‌ اظهار کرد: تکنولوژی پیشرفته پروژه ایرانوم‌ این توانایی را دارد که مجموعه اطلاعات ژنتیکی فرد را خوانده و آنالیز کند و از آنجایی که این تکنولوژی در کشور نبوده است و برای اولین بار با ساخت و بهره برداری این مرکز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می‌توانیم شاهد ارائه خدمات تخصصی به دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی اقصار نقاط کشور باشیم.

وی در ادامه از بازدید معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به مرکز رشد و فناوری دانشگاه بهزیستی و توانبخشی خبر داد و افزود: با صحبت‌های انجام شده قرار است این دانشگاه قطب و مرجع توانبخشی کشور باشد که در عرصه راه‌ اندازی و بازسازی نیز معاونت فناوری حمایت مالی خود را اعلام کرده است و شاهد توسعه مرکز ملی فناوری توانبخشی و تجهیزات توانبخشی خواهیم بود.

خانکه‌ گفت: توانبخشی به عنوان سطح سوم سلامت نیازمند حمایت متولیان سلامت است و امیدواریم با راه اندازی پروژه ملی ایرانوم‌ و همچنین مرکز ملی فناوری توانبخشی و تجهیزات توانبخشی شاهد توسعه خدمات توانبخشی(Rehabilitation) در کشور و ارتقاء نظام سلامت باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: