کد خبر: ۱۷۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۶ - 2017December 26
سالک يک بيماري عفونيست که کنترل آن بسيار پيچيده است که از غرب آسيا، آفريقا تا شرق اروپا گسترش دارد و تا کنون هيچ کشوري در جهان مدعي کنترل سالک نشده است و در حال حاضر نيز به صورت قطعي براي سالک درماني ارايه نشده است
شفاآنلاین>سلامت> سالک يک بيماري عفونيست که کنترل آن بسيار پيچيده است که از غرب آسيا، آفريقا تا شرق اروپا گسترش دارد.

به گزارش شفاآنلاین، محمد مهدي گويا رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت در همايش استاني پيشگيري و درمان بيماري سالک که به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي فسا برگزار شد، در زمينه پيشگيري از بيماري سالک گفت: اگر بخواهيم اقدام موثر و دراز مدتي براي پيشگيري و کنترل سالک در استان فارس انجام دهيم بايد به صورت يکپارچه و هماهنگ اقدام کنيم و تمام دانشگاه هاي علوم پزشکي فارس به صورت هماهنگ کار کنند.

وي افزود: سالک يک بيماري (disease)عفونيست که کنترل آن بسيار پيچيده است که از غرب آسيا، آفريقا تا شرق اروپا گسترش دارد و تا کنون هيچ کشوري در جهان مدعي کنترل سالک نشده است و در حال حاضر نيز به صورت قطعي براي سالک درماني ارايه نشده است.

رئيس مرکز مديريت مبارزه با بيماريهاي واگير وزارت بهداشت اظهار داشت: کاهش بيماران مبتلا به سالک به صورت مقطعي، کافي نيست و ما بايد به اين يقين برسيم که اين روند کاهش به صورت پيوسته ادامه پيدا مي کند.

تغييرات آب و هوا مهمترين عامل شيوع سالک

گويا تغييرات آب و هوا و عوامل محيطي را يکي از مهمترين عوامل گسترش سالک دانست و گفت : اقداماتي مانند تغييرات الگوي کشت و ايجاد ساختاريهايي مانند سد بدون مطالعه مي توانند باعث شيوع سالک در مناطق پاک شود.

وي همکاري درون بخشي بين دانشگاه هاي علوم پزشکي استان فارس و برون بخشي با سازمانهاي ديگر را براي کنترل سالک ضروري دانست و بر آموزش به عامه مردم به خصوص دانش آموزان براي پيشگيري (Prevention)از سالک تاکيد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: