کد خبر: ۱۷۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۶ - 2017December 25
پیشانی یکی از قسمت‌های اصلی صورت است که تا یک سوم از سطح کل چهره را دربر می‌گیرد. با وجود آنکه فقط یکی از اجزاء اصلی چهره، یعنی ابروها در پیشانی قرار گرفته است، اما با این حال پیشانی نقش بسیار مهمی در زیبایی کلی چهره هر فرد دارد
شفاآنلاین>سلامت> جراحی پیشانی عملی است که شاید حتی اسم آن‌ را هم نشنیده باشید اما در تهران کسانی هستند که برای انجام این جراحی به کلینیک متخصصان زیبایی مراجه می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، پیشانی یکی از قسمت‌های اصلی صورت است که تا یک سوم از سطح کل چهره را دربر می‌گیرد. با وجود آنکه فقط یکی از اجزاء اصلی چهره، یعنی ابروها در پیشانی قرار گرفته است، اما با این حال پیشانی نقش بسیار مهمی در زیبایی کلی چهره هر فرد دارد. در واقع پیشانی سه مشخصه مهم دارد که محدوده یا اندازه کلی پیشانی در چهره هر فرد از روی همین سه مشخصه تعیین می‌شود. مرز بالایی پیشانی توسط خط رویش موی سر مشخص می‌شود که موقعیت آن در بین مردان و زنان تا حد زیادی متفاوت است. حد پایینی پیشانی نیز به وسیله ابروها و استخوان‌های پیشانی که در واقع برآمدگی‌های لب استخوان جمجمه در بالای چشم‌ها هستند، مشخص می‌شود. در دو طرف پیشانی هم برآمدگی‌های شقیقه‌ای وجود دارند که لبه‌های استخوان پیشانی و محل اتصال استخوان به ماهیچه‌های تمپورال بزرگ می‌باشند.

به چه نوع پیشانی را نئاندرتال می‌گویند؟

افرادی هستند که روی پیشانی و بالای ابروهای‌شان برجستگی دارد که اصطلاحا به آن پیشانی نئاندرتال گفته می‌شود. برجستگی استخوان سینوس‌ها (رشد زیاد حفره‌های هوا در استخوان‌های سینوس) در قسمت پیشانی باعث این برجستگی می‌شود. پیشانی این افراد از نیم‌رخ، ظاهری شیب‌دار دارد. گفته می‌شود علت این برجستگی اغلب به ژنتیک فرد مربوط است و سابقه فامیلی باعث آن می‌شود اما مسائل مربوط به هورمون‌ها و استخوان‌ها هم می‌تواند سبب‌ساز آن باشد. در حقیقت هورمون‌های رشد و مردانه می‌تواند باعث رشد این استخوان و برجستگی آن شود. البته این نشانه ممکن است در اوایل کودکی خفیف باشد و با افزایش سن بیشتر خود را نشان دهد. پیشانی برجسته باعث ظاهری مردانه و خشن و به‌علاوه گود به‌نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود، به‌همین دلیل اکثر افراد خواهان درمان آن هستند.

علت پیشانی نئاندرتال چیست؟

نئاندرتال پدیده ای فامیلی است که بر اثر برجسته شدن و نازک استخوان پیشانی در ناحیه سینوسها اتفاق می‌افتد و با جراحی برطرف خواهد شد. علت پیشانی نئاندرتال برجستگی استخوان ناحیه سینوسهای پیشانی می باشد. این نقیصه اغلب پدیده ای فامیلی است ولی گاهاً تحت شرایط خاصی استخوان پیشانی در ناحیه سینوسها همزمان با برجسته شدن؛ نازک نیز می شود. برای تشخیص ضخامت استخوان ناحیه سینوس پیشانی انجام اسکن قبل از جراحی کمک بسزایی به جراح می‌کند .

تفاوت پیشانی برجسته با نئاندرتال چیست؟

نوع دیگری از برجستگی در پیشانی وجود دارد که با پیشانی نئاندرتال متفاوت است. در پیشانی نئاندرتال فقط در قسمت بالای ابروها برجستگی وجود دارد و پیشانی در قسمت بالا فرو رفته به چشم می‌آید. اما پیشانی برجسته به‌طور کامل دچار برجستگی بیش از حد است و استخوان انحنای رو به بیرون زیادی دارد. این قضیه هم ژنتیکی(genetically) است و در کودکی تشخیص داده می‌شود. احتمالا مادران در دوران کودکی با نگاه به فرزند خود متوجه این برجستگی می‌شوند. باید بگوییم این موضوع در کودکی باید مورد بررسی قرار گیرد و اگر مشکل دیگری وجود نداشته باشد جای نگرانی نیست. اگر برجستگی پیشانی مشکل زیبایی برای‌تان ایجاد کرده باشد گاهی می‌توان آن را با جراحی تصحیح کرد. برای درمان این نوع از پیشانی هم از روش‌های مشابه درمان پیشانی نئاندرتال استفاده می‌شود فقط منطقه وسیع‌تری برای آن درنظر گرفته می‌شود.

عمل جراحی پیشانی نئاندرتال چیست؟

جراحی رفع برجستگی پیشانی یک عمل جراحی است که به منظور کاهش ظاهر برجسته یا مردانه پیشانی (یا پیشانی نئاندرتال) انجام می‌شود. پیشانی یکی از چند مشخصه اصلی چهره است که بسته به شکل و اندازه آن می‌تواند ظاهر مردانه یا زنانه‌ای داشته باشد. برای مثال پیشانی‌های مردانه معمولاً یک لبه درشت و استخوانی دارند که اصطلاحاً به آن «برجستگی پیشانی» (Brow bossing) گفته می‌شود. در حالی که پیشانی‌های زنانه معمولاً صاف‌تر و هموارتر هستند و لبه‌های برآمده ندارند. در جراحی رفع برجستگی پیشانی، این برآمدگی‌ها صاف می‌شوند و شکل برجستگی پیشانی به گونه‌ای اصلاح می‌شود که ظاهر لطیف‌تر و زنانه‌تری پیدا کند .

چه عوارضی انتظار شما را می‌کشد؟

عوارضی که بعد از جراحی پیشانی برجسته و نئاندرتال ممکن است به وجود آیند، جزء مراحل درمان محسوب می‌شوند. کبودی و ورم در ناحیه پیشانی، درد، خونریزی و... بعد از مدتی ازبین خواهد رفت. البته بی‌حسی هم ممکن است در این ناحیه به وجود آید که نهایتا بعد از چند ماه ازبین خواهد رفت. در اکثر موارد، شکاف پوست(Skin) و بخیه زیر خط رویش مو زده می‌شود و بعد از مدتی ازبین خواهد رفت.

جایش می ماند؟

معمولاً هر وقت که کسی به یک عمل جراحی فکر می‌کند، نکته‌ای که خیلی برایش اهمیت دارد آن است که آیا بافت جای زخم در محل جراحی باقی می‌ماند یا خیر. از آنجا که بریدگی پوست در طی جراحی رفع برجستگی پیشانی در زیر خط رویش موی سر زده می‌شود، جای زخم حاصل از آن خیلی کوچک خواهد بود و به مرور زمان محو می‌شود
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Mohsen
|
United Kingdom
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
سلام خدمت شمامردی هستم۳۶ساله که قسمت بالای ابروهام بادکرده وطوری که باعث شده ابروهام به سمت پایین فشاربیادودرانگلستان زندگی میکنم وبه علت مشکل پاسپورت نمیتونم ایران بیام وقصددارم برم ترکیه وشنیدم که بعضی ازکلینیکهاتوی ترکیه برای پول سواستفاده ازنامشون میکنندومنم خوب موضوع یک عمرزندگیمه ازشماخواهش میکنم اگه ادرس یانام یه متخصص خوب حالاچه ترک واگه ایرانی که باشه چه بهتراگه میشناسیدروبرام محبت فرموده بهم بدید خدا خیرتون بده ممنون ازمحبت شما...
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: