کد خبر: ۱۷۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 2017December 23
محمدباقر ضیا در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر خروج 160 قلم کالا از لیست بیمه‌ها اظهار داشت: در اجرای این سیاست لازم است حذف داروهای ارزان قیمت از لیست بیمه‌ها با شیب ملایم صورت گیرد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به حذف ۱۶۰ قلم دارو از لیست داروها اظهار داشت: بحران بیمه‌ها با رقمی که از این اقدام صرفه‌جویی می‌شود حل نخواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،محمدباقر ضیا رییس انجمن داروسازان ایران در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر خروج 160 قلم کالا از لیست بیمه‌ها اظهار داشت: در اجرای این سیاست لازم است حذف داروهای ارزان قیمت از لیست بیمه‌ها با شیب ملایم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهمی که باید در اجرای این اقدام صورت گیرد پرهیز از افراط و تفریط است توضیح داد: هیچ سیاستی در حوزه بهداشت و درمان نباید به گونه‌ای تنظیم شود که موجب افزایش فسار مالی بر اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد شود.

رییس انجمن داروسازان(Pharmacists) ایراد ادامه داد: باید به این نکته توچه ویژه داشت که حذف این داروها ممکن است برای افرادی که از دزآمد بالایی برخوردار هستند مشکلاتی ایجاد نکند اما برخی افراد آسیب‌پذیر و قشر متوسط جامعه ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

ضیا تصریح کرد: اجرای این سیاست برای نظام‌های منظم می‌تواند مفید واقع شود اما مشکل سازمان‌های بیمه‌گر درحال حاضر ریشه‌ای تر بوده و بنظر می‌رسد رقمی که با اجرای این طرح صرفه‌جویی می‌شود گره‌ای از مشکلات بیمه‌ها باز نخواهد کرد.

رییس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: لازم است برای انجام این سیاست با شیب ملایم داروها از لیست بیمه‌ها حذف شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: