کد خبر: ۱۷۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 2017December 23
میوه "به" در روایات اسلامی جزو میوه‌های بهشتی معرفی شده است که عقل را زیاد، قلب ضعیف را نیرومند و معده را تمیز کرده و بر حلم و علم آدمی می‌افزاید
شفا آنلاین>سلامت>امام رضا(ع) در سخنی میوه "به" را برای تقویت قلب مفید دانسته و می‌فرماید: برشما باد به استفاده از میوه "به" چرا که باعث فزونی عقل و خرد می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، پیروی از سیره اخلاقی و رفتاری ائمه و همچنین برخود با تعالیم آن‌ها در زندگی می‌تواند راه را برای ارائه و تببین الگوی سبک زندگی اسلامی در خانواده ایجاد کند و در سال‌های اخیر مراکز علمی و پژوهشی فعال در حوزه دین با جمع‌آوری روایات و احادیث معصومین در رابطه با نحوه زندگی و استفاده از برخی موادغذایی در رابطه با درمان بیماری‌ها، الگوهایی قابل استنادی هم‌چون سیره امام رضا(ع) را برای سبک زندگی اسلامی معرفی کرده‌اند.

مطابق تعالیم مطرح شده در طب اسلامی علت بسیاری از بیماری‌ها ورود میکروب به بدن نیست، بلکه علت اصلی بیماری‌ها ضعف در سیستم دفاعی بدن(Body defense system) به‌علت تغذیه نادرست است.

میوه "به" در روایات اسلامی جزو میوه‌های بهشتی معرفی شده است که عقل را زیاد، قلب ضعیف را نیرومند و معده را تمیز کرده و بر حلم و علم آدمی می‌افزاید.

امام رضا(ع) درباره خواص این میوه مفید می‌فرماید: برشما باد به استفاده از میوه به چراکه آن باعث فزونی عقل و خرد می‌گردد.

امام رضا(ع) درباره تقویت قلب در سخنی میوه "به" را مفید دانسته می‏‌فرمایند: پیامبر اکرم(ص) "به" هدیه دادند، آن را با دستشان نصف کردند؛ آن حضرت "به" را خیلی دوست ‏داشتند و آن را تناول کرده و به یارانش که در محضرش بودند نیز دادند و فرمودند "به" بخورید که  قلب را جلا داده و برای سینه خوب بوده و آن را تمیز می‏‌کند.
برچسب ها: سیستم دفاعی بدن ، به ، میوه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: