کد خبر: ۱۷۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۶ - 2017December 22
دندانپزشكى پرمصرف ترين رشته سلامت پزشكى است و وزارت صنعت و بهداشت بايد به توليدكنندگان كمک كنند
شفا آنلاین>سلامت>دندانپزشكى پرمصرف ترين رشته سلامت پزشكى است و وزارت صنعت و بهداشت بايد به توليدكنندگان كمک كنند.

به گزارش شفا آنلاین، عبد‌الحمید ظفرمند، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،‌  با بیان اینکه، با هماهنگی وزارت کار در دولت دهم، بیمه سلامت(Health insurance) دهان و دندان کلید زده شد، گفت: با تصمیم شورای عالی بیمه، بیمه سلامت دهان و دندان در بسته بیمه پایه سلامت قرار گرفت زیرا نمی‌خواستیم بیمه سلامت دهان و دندان مرحله‌ای باشد و در این بسته بیمه‌ای 2  پکیج‌ مستقل در حوزه دهان و دندان یکی برای برنامه‌های کوتاه مدت و دیگری برای برنامه‌های بلند مدت در نظر گرفته شد.

 وی ادامه داد: وزارت بهداشت اعلام کرده است که در حوزه سلامت دهان و دندان نمی‌توانیم کاری کنیم.

 ظفرمند تعرفه‌ها را یکی از چالش‌های حوزه دندان پزشکی مطرح کرد و افزود: در حوزه تعرفه مشکلاتی وجود دارد و باید زیرساخت‌هایی ایجاد شود. در دندان پزشکی 3000 قلم مواد و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حوزه سلامت پر مصرف‌ترین رشته در زمینه مواد و تجهیزات پزشکی است.

نقش مستقیم وزارت صنعت و معدن در حوزه واردات مواد دندان پزشکی
 وی افزود: اگر قرار باشد تولید‌کنندگان بزرگ مواد و تجهیزات پزشکی با تعرفه بیشتری نیاز خود را وارد کنند، در این صورت در این حوزه دچار چالش می‌شویم. وزارت صنعت و معدن نقش مستقیمی در حوزه واردات مواد مورد نیاز در حوزه دندان پزشکی دارد.

 مشاور وزیر بهداشت در دولت دوازدهم عنوان کرد: بحث تولید واردات و صادرات در حوزه دندان پزشکی گسترده است. معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در این زمینه نقش دارند. ما در کمیسیو‌نی که در مورد سلامت غذا نظر دهی می‌کند، یک نفر کارشناس حوزه سلامت دهان و دندان نداریم، این در حالی است که دهان اولین محل ورود غذا به بدن محسوب می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: