کد خبر: ۱۷۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 17
پژوهشگران استرالیایی باور دارند، ترک دخانیات، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و کاهش وزن تا حدّ زیادی می‌تواند مانع رشد سلول‌های سرطانی در افراد بیمار شود

شفا آنلاین>سلامت>با توجه به شیوع بیماری سرطان، نتایج یک بررسی جدید نشان داده است، با تغییر ساده شیوه زندگی، می‌توان از حداقل 40 درصد مرگ و میرهای در اثر سرطان جلوگیری کرد.

به گزارش شفا آنلاین،با توجه به شیوع بیماری سرطان، نتایج یک بررسی جدید نشان داده است، با تغییر ساده شیوه زندگی، می‌توان از حداقل 40 درصد مرگ و میرهای در اثر سرطان جلوگیری کرد و بدین شکل جان بیش از 8 میلیون و 200 هزار نفر از مرگ حتمی در اثر سرطان در امان خواهد ماند. 

پژوهشگران استرالیایی باور دارند، ترک دخانیات، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و کاهش وزن تا حدّ زیادی می‌تواند مانع رشد سلول‌های سرطانی در افراد بیمار شود؛ ضمن اینکه این سه عادت را می‌توان عامل اصلی مرگ بیش از 30 درصد بیماران سرطانی دانست. 

قرارگیری در معرض اشعه فرابنفش و عدم فعالیت فیزیکی نیز سالانه موجب مرگ بیش از 14 درصد بیماران سرطانی می‌شود که این درصد حدوداً برابر با مرگ 1 میلیون و 200 هزار نفر در طی یک سال می‌شود. 

محققان این مطالعه باور دارند، حتی یک تغییر کوچک در عادات غلط زندگی می‌تواند ریسک ابتلای افراد به سرطان را کاهش دهد و در صورتی که آنها مبتلا شده‌اند، به میزان قابل توجهی احتمال مرگ آنها را کاهش دهد. 

دکتر دیوید وایتمن، پژوهشگر ارشد پژوهش منتشر شده در مجله بین المللی سرطان، می‌گوید: «عادات غلط منجر به مرگ 41 درصد مردان مبتلا به سرطان و 34 درصد زنان مبتلا به سرطان می‌‎شود؛ علت این تفاوت نیز این است که مردان بیش از زنان دخانیات استعمال می‌کنند».

دکتر وایتمن در پایان نیز اضافه کرد: «کم تحرکی و افزایش بیش از حدّ میزان چاقی موجب گسترش سرطان در اکثر کشورهای جهان شده است».

برچسب ها: سرطان ، بیماری ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: