کد خبر: ۱۷۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 18
آسیب دیدگی عضلات چرخاننده شانه یکی از شایع ترین دلایل بروز درد شانه است.بر اساس آمارها دو سوم مبتلایان به درد شانه دچار آسیب عضلات چرخاننده شانه هستند.
آرتروز
شفا آنلاین>سلامت>آرتروز یا سائیدگی مفصل <Joint stiffness>عارضه ای پیشرونده است که موجب تخریب مفصل میشود.با تحلیل رفتن غضروفها و ساییدگی استخوان ها در محل مفصل شانه درد و تورم شانه موجب کاهش دامنه حرکتی شانه خواهد شد.استراحت، استفاده از کمپرس سرد و گرم و انجام تمرینات ورزشی تحت نظر فیزیوتراپیست در کاهش علائم این بیماری مفصلی موثر است.

تاندونیت عضلات چرخاننده شانه
به گزارش شفا آنلاین:آسیب دیدگی عضلات چرخاننده شانه یکی از شایع ترین دلایل بروز درد شانه است.بر اساس آمارها دو سوم مبتلایان به درد شانه دچار آسیب عضلات چرخاننده شانه هستند.عضلات چرخاننده شانه مجموعهای از ماهیچهها و تاندونهایی است که به استخوان مفصل شانه متصل شده و به بالا بردن و چرخاندن بازوها کمک میکند.

انجام مداوم حرکاتی که با این عضلات انجام می شود به مرور زمان موجب التهاب تاندونهای عضلات چرخاننده شانه و بروز تاندونیت خواهد شد.شایع ترین مشخصه این عارضه درد شانه است.استفاده از کمپرس سرد و گرم، مصرف داروهای مسکن و فیزیوتراپی در کاهش درد ناشی از این عارضه موثر هستند.

پارگی عضلات چرخاننده شانه
حرکات پی در پی یا آسیب دیدگی هایی مانند سقوط از ارتفاع می تواندموجب پارگی عضلات چرخاننده شانه شوند.استراحت، استفاده از کمپرس سرد و گرم، استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی در کاهش درد موثر بوده و فیزیوتراپی در تسریع بهبود و تسکین علائم بسیار موثر است.

بورسیت شانه
این عارضه به دلیل التهاب بورس که وظیفه آن کاهش اصطکاک و ایجاد سطحی نرم در محل مفاصل است رخ میدهد.درد شانه بخصوص درد هنگام بالا بردن دست مشخصه بارز این عارضه است.

شانه منجمد
درد شانه ، سفتی شدید در ماهیچه و ناتوانی در حرکت طبیعی شانه ها از مشخصه های بارز شانه منجمد هستند.بیماری شانه منجمد زمانی رخ میدهد که بافت پیوندی که مفصل شانه را میپوشاند ضخیم و ملتهب شود.ابتلا به دیابت یکی از عوامل خطر بروز شانه منجمد است.

پزشک آنلاین
مرتضی شریفی [ فیزیوتراپیست ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: