کد خبر: ۱۷۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 17
رییس پلیس فتا استان کردستان از دستگيری مزاحم خانم جوان در شبكه‌های اجتماعی خبر داد
شفاآنلاین>سلامت> رییس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری یک پزشک به دلیل مزاحمتی که در فضای مجازی برای بیمارش داشت، خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، رییس پلیس فتا استان کردستان از دستگيری مزاحم خانم جوان در شبكه‌های اجتماعی خبر داد و اعلام کرد که فضای اینترنت بد رفتاری را آسان‌تر می‌کند. در واقع آن گمنامی و پوششی که اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهد باعث می‌شود مزاحمان احساس کنند که در ایمنی(Safety) کامل هستند و در نتیجه رفتار‌های بد خود را با خیال راحت بروز می‌دهند.

سرهنگ فرامرز شاکری در تشريح اين خبر اظهار کرد: با حضور خانم جوان در پليس فتا به همراه مرجوعه قضايى از دادسرا، رسيدگى به موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاكيه جوان در اظهارات اوليه خود علت مراجعه‌اش را به پليس فتا، مزاحمت و مطالب توهین آمیز و زشت و ناپسند در شبكه‌هاى اجتماعى پيام‌رسان عنوان داشت، که باعث ناراحتی و به خطر افتادن آبروی وی شده است.

سرهنگ شاکری تصريح كرد: با توجه به موضوع پرونده با انجام بررسی و انجام تحقیات فنی و پلیسی متهم شناسایی گردید که متهم شناسایی شده پزشک شاکیه بود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با هماهنگی با مقام قضایی متهم به این پلیس احضار شد و پيرامون موضوع پرونده از متهم تحقيق، بدواً منکر قضيه بوده اما پس از مواجهه با دلايل و مدارک مستند به بزه انتسابی معترف و بيان داشت، شاکیه جهت ویزیت به بنده مراجعه و بیمار بنده بود و با سو ء استفاده از موقیت شغلی خودم و با استفاده از اطلاعات(Information) به دست آورده شده به انگیزه ضد اخلاقی و برقراری رابطه با شاکیه اقدام به ایجاد مزاحمت و ارسال پیام‌های توهین آمیز برای وی نمودم‌.

سرهنگ شاکری در رابطه با تهديدات و مزاحمت برای اطفال و زنان توضيح داد: طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۷۵، هرگاه کسی به وسیله‌ تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: