کد خبر: ۱۷۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 16
کامران سیفی پور: مخالفان تعرفه گذاری پرستاری مخالفان سلامت مردم، قانون، مجلس و سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند. عدم تعرفه گذاری پرستاری مغایر روح و متن توافق هسته ای است
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را مغایر با روح اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش شفا آنلاین، کامران سیفی پور، گفت: مخالفان تعرفه گذاری پرستاری مخالفان سلامت مردم، قانون، مجلس و سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند. عدم تعرفه گذاری پرستاری مغایر روح و متن توافق هسته ای است.

وی با بیان اینکه قریب به یک دهه از تصویب قانون تعرفه گزاری خدمات پرستاری می گذرد، اظهار داشت: مثلث تعرفه گذاری شامل خدمت، ارزش خدمت و تامین اعتبار است که ضلع سوم آن در حال حاضر گروگان دولت است و کمک مجلس و کمیسیون تلفیق می تواند راهگشا باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری(Nursing system) با اشاره به اینکه برای تعرفه گذاری مولفه هایی از جمله ریسک خدمت، تجهیزات مورد استفاده، دانش و مهارت و زمان در نظر گرفته می شود، خاطر نشان کرد:  تعرفه گذاری یک سیاست کلان برای ارزش گذاری خدمات است و تنها کالا ها و خدمات بی ارزش فاقد تعرفه می مانند.

وی ادامه داد: تعرفه گذاری پرستاری مطابق اصل ۴۴ چهار قانون اساسی ، در اصول ده گانه مقام معظم رهبری ، سیاست های اقتصاد مقاومتی و قانون برنامه ششم توسعه لازم الاجرا است و  معیار های واگذاری امور به مردم را مشخص ، ارزش گذاری و امکان پذیر می کند و بستر اولیه برای حرفه ای شدن و کمک به مردم است چون هزینه های درمانی و پرداخت از جیب را می کاهد.

سیفی پور یادآور شد: جامعه پرستاری به معیار مشخصی برای خدمت به مردم دربخش خصوصی ،  مطب ها ،درمانگاه ها ،موسسات خیریه ،پزشک خانواده(family doctor) ،مدارس ،امور توانبخشی ،اورژانس هاو سطح جامعه نیاز دارد.

وی با بیان این که متاسفانه تحریم های جامعه پرستاری برداشته نشده و این مغایر متن و روح برجام در حمایت همه جانبه از دولت اعتدال است، افزود: طرفین برجام شامل پنجگانه وزارت بهداشت(Ministry of Health) ، شورای عالی بیمه، سازمان مدیریت برنامه و بودجه ، مجلس ، نظام پزشکی و یگانه نظام پرستاری است و در این مقطع یکی از اعضا به توافقات و قانون پایبند نیست.

سیفی پور تاکید کرد: امید جامعه پرستاری برای خدمات جامعه نگر به سایر اعضای قانون مدار و کمیسیون تلفیق مجلس است.از آنجایی که خدمات پرستاری با نرخی به مراتب مناسب تر از سایر تعرفه ها و با کیفیتی بی مانند ارائه و پیشنهاد شده است بنابراین مخالفان تعرفه گذاری پرستاری احتمالا مخالفان سلامت مردم، قوانین مجلس و سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: