کد خبر: ۱۷۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 15
استفاده بیش ازحد این دوا های ضدافسردگی شیمیایی قدیمی، می توانست زیاد لطمه زا و حتی درباره های کشنده باشد، درحالی که نسل جدیدتر چنین دوا هایی به مراتب کاربردی ­تر می باشند.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت> در سال ۱۹۵۰ اولین دوا های ضدافسردگی که شیمیایی بودند، شناسایی گردیدند. استفاده بیش ازحد این دوا های ضدافسردگی شیمیایی قدیمی، می توانست زیاد لطمه زا و حتی درباره های کشنده باشد، درحالی که نسل جدیدتر چنین دوا هایی به مراتب کاربردی ­تر می باشند.اما در دکتری سنتی نیز دوا هایی برای افسردگی<Depression> وجود […]



به گزارش شفا آنلاین:در سال ۱۹۵۰ اولین دوا های ضدافسردگی که شیمیایی بودند، شناسایی گردیدند. استفاده بیش ازحد این دوا های ضدافسردگی شیمیایی قدیمی، می توانست زیاد لطمه زا و حتی درباره های کشنده باشد، درحالی که نسل جدیدتر چنین دوا هایی به مراتب کاربردی ­تر می باشند.

اما در دکتری سنتی نیز دوا هایی برای افسردگی وجود داشته هست.
در همین راستا، پژوهشگران دانشگاه ارومیه در پایلوت از دوای فلووکسامین در کنار افشره پسته کوهی برای ترقی اختلال افسردگی در جانوران مدل استفاده کرده اند.
در تست این محققین، ۳۰ رأس موش صحرایی نر بالغ، به­ مدت سه هفته با افشره پسته کوهی و دوای فلووکسامین  تحت تست جای گرفتند و پس از ان وضع افسردگی جانوران فوق ارزیابی گردید. پسته کوهی موردنیاز برای این پژوهش از منطقه دالاهوی کرمانشاه تامین گردید.
نتایج نمایش داد که افشره پسته کوهی و فلووکسامین یک تنه یا در کاربرد هم زمان، در موش­های تحت استرس بی­حرکتی، موجب کاهش بعضی آسیب­های متاثر از استرس و افسردگی می شوند.
این محققین نمایش دادند که افشره پسته کوهی ضمن دوای فلووکسامین علاوه بر کاهش افسردگی القاء شده با استرس بی حرکتی، موجب ترقی شرایط آنتی اکسیدانی در بافت هیپوکمپ مغز می­شوند.
محققین فوق اشاره کرده اند: «با توجه به دستاورد های تست، می­توان عنوان کرد که تلفیقی از دوا های شیمیایی مورداستفاده در کنار گیاهان دارویی همچون افشره پسته کوهی، با توجه به مضر بودن دوا های قدیمی و شیمیایی ضدافسردگی، می­تواند دوای کم ضررتری برای این بیماری عرضه دهد». ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: