کد خبر: ۱۷۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 14
زندگی میلیون‌ها یمنی به توانایی ما در فراهم کردن کمک‌های پزشکی، آب سالم و مواد غذایی بستگی دارد
شفا آنلاین:    هشت میلیون یمنی در آستانه قحطی و یک‌میلیون نفر به وبا مبتلا شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه یمن و معاون سخنگوی رسمی دبیر کل این سازمان تاکید کردند که قحطی و بیماری جان میلیون‌ها یمنی را تهدید می‌کند و این مسئله به خاطر محاصره بندرگاه‌های این کشور از سوی عربستان سعودی است.
جیمی مک گولدریک هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه یمن اعلام کرد که محاصره مستمر بندرگاه‌ها سبب کاهش سوخت، غذا و دارو شده است.
مک گولدریک می‌گوید که این مسئله بر تعداد ساکنان ضعیف و ناتوان خواهد افزود که نیازمند کمک هستند.
این مسئول سازمان ملل تصریح کرد که زندگی میلیون‌ها یمنی به توانایی ما در فراهم کردن کمک‌های پزشکی، آب سالم و مواد غذایی بستگی دارد.
او تاکید کرد که در میان ساکنان یمن، 8 میلیون و 400 هزار نفر در آستانه قحطی قرار دارند.
برآوردهای سازمان ملل نشان می‌دهد که درگیری افراد متخاصم در یمن سبب ایجاد بدترین بحران انسانی در جهان شده است.
ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی بندرگاه‌های یمن را از ماه گذشته محاصره کرده است.
سازمان بهداشت جهانی، کمیساریایی عالی آوارگان و یونیسف چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای از ائتلاف عربی خواستند که فوری و به‌صورت کامل محاصره تحمیلی علیه یمن را لغو کند.
پنج سازمان حقوق بشری نیز از محاصره یمن توسط عربستان سعودی به‌شدت انتقاد کرده و از طرفه‌ای درگیر خواستند که سریع‌تر آتش‌بس کنند؛ چراکه «ملت یمن بیش از نمی‌توانند حملات [هوایی] را تحمل کنند».
فرحان حق معاون سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل نیز تاکید کرد که طرفه‌ای درگیر در یمن باید روند رساندن کمک‌های بشردوستانه را تسهیل ببخشند.
حق تصریح کرد که در یمن 975 هزار نفر به بیماری وبا مبتلا شده‌اند.
او نیز در کنفرانس مطبوعاتی که در نیویورک برگزار شد، بر لزوم رفع محدودیت‌هایی بندرهای دریای سرخ و فرودگاه «صنعا» تاکید و خاطرنشان کرد که قحطی و بیماری میلیون‌ها یمنی را تهدید می‌کند.سپید
الجزیره

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: