کد خبر: ۱۷۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 11
این روزها در مورد شیوه‌های جوان‌سازی صورت بسیار می‌شنویم و می‌خوانیم
شفاآنلاین>سلامت> این روزها در مورد شیوه‌های جوان‌سازی صورت بسیار می‌شنویم و می‌خوانیم. شیوه‌هایی که گاه به‌سادگی تزریق بوتاکس و ژل است و گاهی هم متقاضی جوان شدن را به اتاق جراحی ترمیمی می‌کشاند.

به گزارش شفاآنلاین، اما نکته مهم این است که چه سم جوان‌سازی را تزریق کنید و چه تیزی چاقوی جراحی را بر صورت خود احساس کنید، باید یک نکته را مدنظر قرار دهید: «ضرورت پیشگیری از عوارض چشمی این قبیل اعمال زیبایی.» این نکته مهمی است که دکتر محسن بهمنی کشکولی در آستانه بیست و هفتمین کنگره سالانه چشم پزشکی می‌گوید.

وی تأکید می‌کند: افتادگی یا بسته نشدن پلک‌ها، انسداد مجرای چشمی، خشکی چشم، ریزش مدام اشک و حتی دوبینی و کاهش دید همگی از عوارض تزریق‌ها و جراحی‌های نادرستی است که برای جوان‌سازی صورت انجام می‌شود. متأسفانه گاهی این عوارض پس از مدتی از بین می‌رود اما در مورد عوارض ناشی از جراحی‌های اطراف چشم توسط فرد غیر متخصص(Expert) یا تزریق ژل غیر استاندارد باید گفت که متأسفانه این عوارض ماندگار است.

دبیر علمی انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران توصیه می‌کند: بهتر است قبل از تزریق(Injection) یا جراحی در نواحی پیشانی تا گونه با یک چشم پزشک هم مشورت کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: