کد خبر: ۱۷۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 11
بیمارانی که از اختلالات تیروئیدی رنج می‌برند در معرض بیماری تیروئید چشمی قرار دارند
شفاآنلاین>سلامت> تیروئید چشمی بیماری آزاردهنده‌ای است که می‌تواند بدون هیچ علامتی به کاهش بینایی و حتی نابینایی منجر شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علی صادقی طاری در حاشیه بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی می‌گوید: بیمارانی که از اختلالات تیروئیدی رنج می‌برند در معرض بیماری تیروئید چشمی قرار دارند.

دبیر اجرایی بیست و هفتمین کنگره بین‌المللی انجمن چشم پزشکی ایران، می‌گوید: خشکی چشم، دو بینی، محدودیت در حرکت چشم‌ها و پف‌آلود و قرمز بودن چشم از نشانه‌های این بیماری(Sickness) است اما متأسفانه در بسیاری از موارد این بیماری پیش رونده علامتی ندارد و تنها چشم پزشک طی معاینه دقیق می‌تواند آن را تشخیص دهد یا در مراحل نهایی با کاهش دید خودنمایی می‌کند. از این‌رو اکیداً توصیه می‌کنم افرادی که دچار اختلالات تیروئیدی هستند و همچنین آنهایی که به وسیله ید 131 درمان شده‌اند حتماً توسط چشم پزشک معاینه شوند تا در صورت ابتلا به این بیماری در همان مراحل ابتدایی درمان آغاز شود.

وی تأکید می‌کند: سیگار در پیشرفت این بیماری بسیار مؤثر است از این‌رو مبتلایان به تیروئید چشمی باید در نخستین گام درمان، استعمال سیگار را ترک کنند. دوری از استرس(Stress) و استراحت کافی در کنار درمان دارویی می‌تواند به کنترل بیماری و درمان کمک کند.

دکتر صادقی طاری در خاتمه توصیه می‌کند: این بیماری مزمن است بنابراین مبتلایان باید معاینات دوره‌ای را جدی بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: