کد خبر: ۱۷۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 11
برای همه بیمارانی که متحمل IVF می‌شوند، انتقال یک جنین به رحم مادر، شانس داشتن فرزند سالم را افزایش می‌دهد و این برای هر فردی که مورد IVF قرار می‌گیرد، هدف اصلی است.
  شفا آنلاین>سلامت>  پژوهشی که چند روز پیش بوسیله محققین دانشگاه کلرادو در انجمن پزشکی تولید مثلی آمریکا (ASRM) ارائه شده است نشان می‌دهد که تخمک‌های اهدایی تازه طی فرایند لقاح آزمایشگاهی (IVF) در مقایسه با تخمک‌های فریز شده، شانس یکسانی را برای لانه‌گزینی دارند.‌ علاوه براین، این مطالعه به انتقال فقط یک جنین به رحم مادر اعتقاد دارد.


به گزارش شفا آنلاین:در این مطالعه که بوسیله دکتر الکس پولوسکی صورت گرفته، آنها یافته بسیاری جالبی داشته‌اند که حاکی از آن است که برای همه بیمارانی که متحمل IVF می‌شوند، انتقال یک جنین به رحم مادر، شانس داشتن فرزند سالم را افزایش می‌دهد و این برای هر فردی که مورد IVF قرار می‌گیرد، هدف اصلی است. به همین دلیل این مطالعه به پزشکان و متخصصین زنان و زایمان توصیه می‌کنند که بیشتر روی بدنیا آوردن فرزندان سالم تمرکز کنند و فقط بارور شدن فرد کافی نیست.
دکتر پولوسکی و همکارانش به این دلیل این مطالعه وسیع را انجام داده‌اند که پژوهش‌های پزشکی منتشر شده به وضوح اعلام نکرده‌اند از تخمک‌های اهدایی فریز شده یا تازه استفاده کرده‌اند و در نتیجه نتایج بیمارانی که متحمل IVF شده‌اند به خوبی قابل تفسیر نیست.
اما مطالعات سه ساله این محقق و همکارانش روی گزارش‌های رسیده به انجمن تکنولوژی کمک‌باروری (SART) نشان داده که داشتن تخمک‌های تازه طی روند IVF، شانس موفقیت و بچه‌دار شدن سالم را در این زنان بالا می‌برد. در واقع نرخ تولد سالم بین کسانی که از تخمک‌های تازه استفاده می‌کنند و کسانی که از تخمک‌های فریز شده استفاده می‌کنند یکسان است، اما یک نکته کلیدی وجود دارد. انتقال جنین‌ها به صورت دو تایی یا سه تایی معمولا بین کسانی که از تخمک‌های تازه استفاده می‌کنند شایع است که منجر به وقوع بارداری‌های چند قلویی می‌شود. این امر خود با مشکلاتی برای خود مادر و فرزند همراه است که از جمله آنها می‌توان به تولد زودرس و داشتن وزن پایین در هنگام تولد اشاره کرد. به همین دلیل با کنترل فاکتورهای تاثیرگذار روی موفقیت IVF، می‌توان با انتقال یک جنین به این مادران شانس داشتن فرزند سالم را دو برابر کرد (هدف اصلی انجام IVF).سپید
Stem Cel- News


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: