کد خبر: ۱۷۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 09
در ماده ۷۵ قانون غربالگری انجام آزمایش های ژنتیکی اجباری شده است تا از تولد ۳۰هزار کودک معلول در بدو تولد پیشگیری شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان بهزیستی کشور از تحت پوشش قرار گرفتن تمام کودکان زیر یکسال در طرح غربالگری شنوایی سنجی و ۸۰ درصد از کودکان۳ تا ۵ سال در طرح غربالگری بینایی سنجی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در  گردهمایی بزرگ معلولان در سالن همایش‌های برج میلاد  با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های علمی بهزیستی در دولت تدبیر و امید در سه محور گفت: به کارگیری همه اقدامات پیشگیرانه در پیشگیری از معلولیت(disability) ها از جمله این اقدامات است. عوامل ناشی از بیماری‌های مزمن، سالمندی، حوادث و تصادفات، سوء تغذیه، حوادث حین بارداری و زایمان و اختلالات ژنتیکی شرایطی را فراهم کرده است تا آمار معلولان افزایش یابد.

وی در ادامه با تاکید براینکه توسعه غربالگری از اقدامات اصلی بهزیستی است افزود:در ماده ۷۵ قانون غربالگری انجام آزمایش های ژنتیکی اجباری شده است تا از تولد ۳۰هزار کودک معلول در بدو تولد پیشگیری شود.

بندپی با بیان اینکه اولین راهبرد بهزیستی ارائه خدمات تخصصی، به موقع، فراگیر و دسترسی گسترده است اظهار کرد: در معاونت توانبخشی(Rehabilitation) و ۳ اداره کل  سازمان بهزیستی تا جایی که توان داشتیم تلاش کردیم تا خدمات کیفی را به معلولان ارائه کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه تصریح کرد:خدمات CBR برای ۴۲۰ هزار روستا انجام شده و قرار است این طرح برای استان سیستان و بلوچستان به شکل پایلوت در سطح شهری انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: این طرح توسط وزیر رفاه کار وتعاون اجتماعی بررسی شده و قرار است به مسائل معلولان نظیر تحرک پذیری آنان،مناسب سازی فضای شهری و مکان های عمومی،اشتغال، خدمات بیمه ای پایه، صندوق حمایت فرصتهای شغلی، الزام دستگاه‌های که از استخدام ۳ درصد معلولان سرپیچی می کنند، بپردازد.

بندپی با ابراز امیدواری از تصویب سریع این لایحه اظهار کرد: امیدواریم این لایحه به گونه ای تصویب شود که از ظرفیت بودجه ۹۷ بهره مند شود و ظرفیت مالی برای ارائه خدمات حمایتی به معلولان را فراهم کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: