کد خبر: ۱۷۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 07
سالانه میلیونها مورد سزارین در سراسر جهان تجویز می‌شود که ایجاد روشهایی به منظور کاستن از خطرات حین آن را ضروری می‌سازد و ظرفیتی بالا برای جلوگیری از هدررفت این مایع نیز پیش روی بشر قرار می‌دهد
شفا آنلاین>سلامت>مایع آمونیاک یا آمنیوتیک که اطراف جنین را در رحم مادر دربرگرفته و از آن محافظت می‌کند، درون کیسه‌ای است که پاره‌شدن آن حین زایمان ممکن است خطرآفرین باشد. محققان ابزاری ساخته‌اند که برای جمع‌آوری این مایع در طول جراحی سزارین کاربرد مناسبی دارد.

به گزارش شفا آنلاین، سالانه میلیونها مورد سزارین در سراسر جهان تجویز می‌شود که ایجاد روشهایی به منظور کاستن از خطرات حین آن را ضروری می‌سازد و ظرفیتی بالا برای جلوگیری از هدررفت این مایع نیز پیش روی بشر قرار می‌دهد؛ چراکه این مایع همچنین حاوی سلولهای بنیادی(Stem Cells) است و در صورت ایجاد امکانی برای جمع‌آوری و نگاهداری مولکولهای باارزش درون آن بخشهای دیگری از دنیای پزشکی نیز می‌توانند بهره‌ای وافر ببرند.

اکنون پزشکان در بیمارستان لوند سوئد روندی چندمرحله‌ای را توسعه داده‌اند که امکان جمع‌آوری بیخطر حدوداً یک لیتر از این مایع را در طول سزارین(Cesarean section) برای جراحان فراهم می‌آورد.

هرچند چنین کاری مدت استاندارد انجام جراحی سزارین را ۹۰ ثانیه افزایش می‌دهد اما محققان این دانشگاه گفته‌اند این ازدیاد مدت برای مادر و فرزند، هیچ‌کدام، خطرآفرین نیست و اختلالی هم در طول جراحی پدید نمی‌آورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: