کد خبر: ۱۷۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 05
طرح استقرار نظام ارجاع الکترونیک سلامت به صورت آزمایشی در 10 استان کشور اجرا شده است.

شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح استقرار نظام ارجاع الکترونیک سلامت به صورت آزمایشی در 10 استان کشور اجرا شده است.

به گزارش شفا آنلاین،علیرضا رئیسی روز سه شنبه در آیین آغاز اجرای طرح استقرار نظام ارجاع الکترونیک سلامت در بوشهر افزود: از جمله برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکمیل پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان است.

وی با اشاره به انجام کارهای زیرساختی مهم برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت ادامه داد: معتقدیم یکی از نیازها و زیرساخت های اصلی برای استقرار پزشک خانواده تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و پاسخ به سئوال های حوزه سلامت است.

وی لازمه اجرای طرح پزشک خانواده را تکمیل پرونده الکترونیک سلامت عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر در مرحله ارزیابی قرار داریم و پس از پایان این مرحله این طرح در شهرهای زیر50 هزار نفر اجرا می شود.

رئیسی، اولویت های وزارت بهداشت را تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع، ارتقای کیفیت خدمات در حوزه بهداشت و توجه به برخی شاخص های استانی از جمله مرگ و میر مادران باردار و نوزادان و تقویت طرح دندانپزشکی عنوان کرد.

وی درباره زلزله غرب کشور گفت: در این حادثه 84 مرکز بهداشتی تخریب شد و در 192 مرکز نیز با وجود آسیب دیدگی خدمات ارائه می شود.

رئیسی گفت: همچنین کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق زلزله زده غرب کشور فعال است. وی تاکید کرد: با وجود وسعت حادثه و آسیب دیدگی بیش از 11 هزار نفر، همه مجروحان واکسینه شدند و در زمان حاضر نیز هیچ خدمتی متوقف نشده است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 6‌ هزارو 650 طرح بهداشتی در استان‌ها در دست اجراست که برای تکمیل آنها هشت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌ شود. وی یادآور شد: از این شمار 2 هزار طرح در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

در این آئین 2 مرکز خدمات جامع سلامت نبی اکرم با زیربنای یکهزار و 55 مترمربع و صاحب الزمان (عج) بوشهر با یکهزار و 240 مترمربع زیربنا با مجموع 60 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری و عملیات اجرایی آزمایشگاه جامع سلامت بوشهر نیز با زیربنای 900 مترمربع و 27 میلیارد ریال آغاز شد.
برچسب ها: الکترونیک ، سلامت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: