کد خبر: ۱۷۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 30
براساس تحقیق‌ها تنها ۳۰ درصد از والدین در سنین کودکی به فرزند خود مکمل تقویتی می‌دهند و عده زیادی از آنها اعتقاد دارند که خوردن مواد غذایی طبیعی ویتامین و املاح معدنی مورد نیاز را به بدن کودک می‌رساند
شفا آنلاین>سلامت>مصرف به اندازه مکمل ویتامینی در هر سنی می‌تواند سبب افزایش توان جسمی و ذهنی افراد و تقویت سیستم ایمنی بدن آنها شود.

به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند کودکان از  ۶ ماهگی تا پنج سالگی می‌توانند تحت نظارت پزشک از ویتامین‌های A، C و D استفاده کنند.

براساس تحقیق‌ها تنها ۳۰ درصد از والدین در سنین کودکی به فرزند خود مکمل تقویتی می‌دهند و عده زیادی از آنها اعتقاد دارند که خوردن مواد غذایی طبیعی ویتامین و املاح معدنی مورد نیاز را به بدن کودک می‌رساند، اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کودک از پنج ماهگی به خوردن دارو‌های مکمل نیاز دارد.

افزون بر مکمل‌های ویتامینی، مصرف برخی خوراکی‌ها از دوران خردسالی سبب تقویت هوش، قوای جسمانی و روحی کودکان می‌شود.

از جمله خوراکی‌هایی که اثر مثبت بر سلامت(Health) کودک می‌گذارند می‌توان زغال اخته را نام برد که سبب افزایش هوش و توان ذهنی کودک می‌شوند.

در زغال اخته آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئید وجود دارد که سبب تقویت ارتباط بین سلول‌های عصبی و کمک به بازسازی سلول‌های مغزی می‌شود.

خوراکی‌های دیگر حاوی آنتی اکسیدان(Antioxidants) مانند میوه و سبزی، چای، قهوه و شکلات تلخ است که به تدریج و همزمان با افزایش سن کودک می‌توان در رژیم غذایی او قرار داد.

پژوهش درباره اهمیت مصرف مکمل‌های ویتامینی از دوران خردسالی توسط دانشگاه خواندن (University of Reading) درکشور انگستان انجام شده است.

کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند با نظارت پزشک به فرزندان خود در بازه‌های زمانی استاندارد مکمل ویتامینی بدهند.

مکمل‌های ویتامینی مخصوص کودکان وجود دارند که می‌توانند به بهبود خلق و خو، سلامت، رشد استخوان‌ها و بلند شدن قد کودک کمک کنند.

در کنار مصرف مکمل، مصرف مواد غذایی تازه شامل میوه و سبزی، مواد لبنی، امگا سه و روغن ماهی، دانه‌های آجیل، پروتئین گیاهی و حیوانی کم چرب، غلات و حبوبات سبوس دار و اجازه دادن به کودک برای بازی در فضای باز و در مجاورت نور خورشید می‌تواند سبب رشد کودک و تقویت قوای ذهنی او شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: