کد خبر: ۱۷۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 01
زالوها آنزیمی تولید می کنند که در بزاق آنها یافت می شود، که می تواند باعث جلوگیری از لخته شدن خون شود، در حالیکه به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده عمل می کند.
از نظر پزشکی، زالو درمانی به عنوان هیرودوتراپی شناخته شده است و استفاده اصلی آن برای ارتقای جریان خون و بهبودی آن است . زالوها آنزیمی تولید می کنند که در بزاق آنها یافت می شود، که می تواند باعث جلوگیری از لخته شدن خون شود، در حالیکه به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده عمل می کند.

شفا آنلاین:زالو درمانی چیز جدیدی نیست همانطور که از زمان مصر باستان مورد استفاده بوده است . این روش رایج برای درمان اختلالات در سیستم عصبی، مشکلات دندانی، عفونت ها و بیماری های پوستی و بسیاری از بیماری های دیگر است. امروزه، آنها به طور گسترده ای، نه فقط برای درمان بیماری ها، بلکه برای جراحی های پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش شفا آنلاین:از نظر پزشکی، زالو درمانی <Leech therapy>به عنوان هیرودوتراپی شناخته شده است و استفاده اصلی آن برای ارتقای جریان خون و بهبودی آن است . زالوها آنزیمی تولید می کنند که در بزاق آنها یافت می شود، که می تواند باعث جلوگیری از لخته شدن خون شود، در حالیکه به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده عمل می کند. در روش های پزشکی، به خصوص در جراحی، زالو برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ توسط دکتر هاروارد استفاده شد . تا به امروز، از آنها برای کمک به بی حس شدن و درد زیاد در بیماران استفاده می شود . آنها ارزان هستند و در پیشگیری از عوارض موثرند.

استفاده دارویی زالو درمانی

زالوها، همانطور که ذکر شد، در روش های پزشکی و برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . اگر چه زالوها غیر متعارف و غیر معمول هستند، اما به آرامی در معرض نور قرار می گیرند، جدیدا ادعا شده است که چگونه زالو می تواند به بیماران دیابتی کمک کند . بسیاری از روش های جدید دیگری برای درمان دیابت پیشنهاد شده است، اما زالو درمانی ترسناک توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

دیابت یک بیماری است که می تواند منجر به مشکلات عروقی شود که باعث محدود کردن یا حتی جلوگیری از رسیدن خون به دست و پا می شود. هنگامی که محدودیت جریان شدید خون وجود دارد، بافت ها می توانند از بین بروند، که می تواند منجر به قطع عضو شود. گفته می شود که زالو دارای توانایی افزایش گردش خون بدون نگرانی در مورد لخته شدن خون را دارد. یک مطالعه، یک زن ۶۰ ساله مبتلا به دیابت را نشان داد که قرار بود اندام خود را قطع کند، اما چهار زالو در هر جلسه، باعث نجات او از این روند شد. به غیر از دیابت، زالو زنده نیز ممکن است به مشکلات بهداشتی زیر کمک کند:

فشار خون بالا
هموروئید
آرتروز
رگهای واریسی
مشکلات پوستی
به نظر می رسد که زالوها اثرات خوبی در برابر بیماری های قلبی عروقی و گردش خون داشته باشند زیرا می توانند گردش خون را بدون خطر لخته شدن خون افزایش دهند. از زالو زنده در زالو درمانی استفاده می شود . آنها تشویق می شوند تا خود را به منطقه آسیب دیده بیمار در جایی که خون را می کشند، متصل کنند . همانطور که آنها این کار را انجام می دهند، پپتیدها و پروتئین های خود را که به عنوان ترمیم کننده های خون عمل می کنند و از لخته شدن و مرگ بافت جلوگیری می کنند، آزاد می کنند .

اخیرا زالو درمانی به عنوان یک روش برای درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرد . اعتقاد بر این است که بزاق قادر به مبارزه با گسترش سلول های سرطانی می باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: