کد خبر: ۱۷۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 27
قانونگذار جهت کاهش تصدی‌گری دولت (بعنوان کارفرما) و کاهش بودجه هزینه‌های مربوطه، دولت را بعنوان کارفرما از انعقاد قراردادهای کاری تابع قانون استخدامی کشور و قانون کار با بخش غیردولتی، برحذر نموده است
شفاآنلاین>سلامت> نظر به صدر ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۰ که عنوان میدارد:

به گزارش شفاآنلاین، در اجرای وظایف اجتماعی دولت، ... و به منظور "منطقی نمودن حجم و اندازه دولت" و "کاهش تدریجی اعتبارات هزینه‌ای" و بهبود ارائه خدمات به مردم و جلب مشارکت بخش غیردولتی و توسعه اشتغال و صرفه بودجه و درآمدهای عمومی، ... وزارتخانه‌هایی که عهده‌دار ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و رفاهی از قبیل درمان و... میباشند، مجازند برای توسعه کمی و کیفی خدمات خود و "کاهش حجم تصدی های دولت"، براساس مقررات و ضوابط این ماده اقدامات ذیل را انجام دهند.

و با توجه به تبصره ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی ماده ۸۸ که تصریح مینماید:

کارکنانی(Staff) که در اینگونه واحدها به خدمت گرفته میشوند، "هیچگونه رابطه استخدامی با دستگاه ذیربط نخواهند داشت".

لذا قانونگذار جهت کاهش(Decrease) تصدی‌گری دولت (بعنوان کارفرما) و کاهش بودجه هزینه‌های مربوطه، دولت را بعنوان کارفرما از انعقاد قراردادهای کاری تابع قانون استخدامی کشور و قانون کار با بخش غیردولتی، برحذر نموده است.

از آنجاییکه قراردادهای پیمانکاری و مشارکت مشمول قرارداد کاری تابع قانون کار  نمی‌باشند، لذا قراردادهای ارائه خدمات موضوع بند "ب" ماده ۸۸ قانون مذکور با بخش غیردولتی ( از جمله پزشکان) که شامل قراردادهای "خرید خدمات" و "مشارکت" و "واگذاری مدیریت" میباشد، با توجه به تعاریف این قراردادها در ماده یک آیین نامه اجرایی ماده ۸۸ قانون مذکور، مشمول قانون کار نخواهند بود و تابع قراردادهای حقوقی مربوطه می‌باشند.
برچسب ها: سلامت ، کارکنانی ، کاهش
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مشمول قرارداد برده داری مدرن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
0
0
هیچ کس از وضعیت کارکنان بیمارستان های علوم پزشکی که قراردادشون به نام ماده ۸۸ هست خبر نداره. با مدرک دکترای روانشناسی نه بیمه داریم نه فیش حقوقی که بتونیم اعتراض کنیم. ساعت کاری برای ما گذاشتند، بابت ساعت حضورمون پولی دریافت نمی کنیم ولی اگر کمتر از اون ساعت در بیمارستان باشیم از حقوقمون کم میشه. با کمترین مقدار حقوق بابت هر بیماری که می بینیم حقوق میدن که به بهانه های مختلف ازش کم میکنن. همون حداقل رو هم هر ۳، ۴ ماه یک بار واریز می کنند. کجای ایران دکترای روانشناسی تو بیمارستان اعصاب و روان دولتی با این سختی کار ماهی ۹۰۰ تومن حقوق می گیره، همون هم با چند ماه تاخیر؟ هر شرکت خصوصی کارمنداش رو بیمه نکنه یا حقوقش رو کمتر بده، کارمند می تونه شکایت کنه ولی مایی که کارمند دولت هستیم دستمون به هیچ جا بند نبست. اعتراض هم می کنیم میگن نمیخوای برو.بدون کوچکترین ارزش و احترام
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: