کد خبر: ۱۷۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 28
فسفر، حاوی مواد معدنی را پیدا خواهید کرد. دو نوع فسفر، وجود دارد – یکی قرمز است و دیگری فسفر سفید است . این یک عنصر غیر قابل تجدید منحصر به فرد است. فسفر، برای زندگی حیاتی است
شفا آنلاین:آیا می دانید که فسفر عنصر ضروری برای زندگی است؟ شما از کلسیم، آهن، ویتامین A ،C و غیره شنیدید. با این حال، هیچ کس هرگز فکر نمی کند که مصرف فسفر را در صبح انجام دهد. خوب، فسفر، نقش کلیدی در روند زندگی همه موجودات زنده ایفا می کند. اگر فسفر، کافی در بدن وجود نداشته باشد، بدن انسان قادر نخواهد بود به درستی عمل کند.

به گزارش شفا  آنلاین:تمام فعالیت های ضروری بدن مثل مغز ، قلب ، خون ، کلیه و غیره نیاز به فسفر، دارند. فسفر، یک عنصر شیمیایی مهم با نماد P و عدد اتمی ۱۵ است . فسفر بسیار واکنشی است ، بنابراین هرگز به عنوان یک عنصر آزاد بر روی زمین یافت نشد . فسفر، حاوی مواد معدنی را پیدا خواهید کرد. دو نوع فسفر، وجود دارد – یکی قرمز است و دیگری فسفر سفید است . این یک عنصر غیر قابل تجدید منحصر به فرد است. فسفر، برای زندگی حیاتی است.

فسفاتها جزء DNA، RNA، ATP و فسفولیپیدها هستند که تمام غشاهای سلولی را تشکیل می دهند . فسفر در ادرار و بدن وجود دارد . این ارتباط بین زندگی و فسفر، را نشان داد . این دومین ماده معدنی فراوان در بدن پس از کلسیم است . فسفر، به داخل روده جذب می شود. برای جذب فسفر، نیاز به کلسیم و ویتامین D دارید.

میزان فسفر در بدن انسان:

۸۵ درصد از کل فسفر در بدن در اسکلت وجود دارد .
۱۴٪ در بافت نرم مانند عضلات وجود دارد.
۱٪ در خون و مایعات بدن وجود دارد.
استفاده از فسفر:

این یک عنصر ضروری در بسیاری از پروتئین ها است.
ساختار دندانها و اسکلت از فسفر، ساخته شده است.
فسفر، برای انتقال انرژی درون سلول ها ضروری است و برای همه ی توابع بدن مهم است.
فسفر، عنصر مهمی در ساختار DNA است (۴). DNA بدون آن نمی تواند شکل بگیرد.
خواص فسفر برای بدن چیست و چه نقشی در عملکرد مغز دارد؟

مزایای فسفر:

استخوان ها و دندان های قوی:

از آنجا که حداکثر مقدار فسفر، برای استخوان ها و دندان ها لازم است ، باید اطمینان حاصل کنید که فسفر بدن کافی است ، این فقط کلسیم نیست که برای استخوان مورد نیاز است ؛ فسفر، به همان اندازه مهم است . این کمک می کند که استخوان ها و دندان ها را قوی و سالم نگه دارید. این ماده معدنی برای رشد هورمون رشد بیشتر در مراحل بلوغ مورد نیاز است . زنان در طول مراحل حاملگی یا یائسگی به طور جدی نیاز دارند . فسفر، کمک می کند تا ریمنالیزاسیون دندان ها و استخوان ها را ترویج کند و آنها را سالم نگه دارد. مقدار کافی کلسیم و فسفر، مورد نیاز برای پیشگیری از پوکی استخوان – یک بیماری استخوانی است . با این حال ، اگر نسبت کلسیم به فسفر، بیش از حد بالا باشد ، رشد استخوان را می توان از بین برد . فسفر باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان و مشکلات دندان می شود.

هضم:

فسفر به تسهیل هضم مناسب کمک می کند . این هضم ریبوفلاوین و نیاسین را به طور موثر تحریک می کند . آنها به سوخت و ساز انرژی کمک می کنند و سیستم پاسخ عاطفی و عصبی را تقویت می کنند . این مانع از صدمه زدن به دستگاه گوارش ، اسهال ، یبوست ، و به طور کلی ، سیستم گوارش را برای حرکات روده سالم و سالم صاف می کند. فسفر باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش می شود.

ادرار و دفع:

فسفر معدنی همچنین در حفظ کلیه سالم و فعالیت آن فعال است . مواد معدنی از طریق دفع ادرار و و دفع مواد زائد از طریق کلیه ها را تضمین می کند . فسفر، برای رسیدن به یک تعادل سالم از تمام مایعات و مواد است که از بدن خارج می شود . این کمک می کند تا سطح اسید اوریک را در بدن با افزایش مقدار و فراوانی ادرار بسوزانید. این کمک می کند تا بدن بدون سموم باقی بماند. این کمک می کند تا سطوح مایع در بدن تنظیم شود.

عملکرد مغز:

فسفر برای توابع ذهنی مناسب ضروری است . تمرکز ، حافظه و عملکرد ذهنی می تواند با مصرف این ماده معدنی بهبود یابد . سطح کافی فسفر باعث رشد و بهبود درک می شود. کمبود فسفر می تواند منجر به ابتلا به بیماری های عصبی مانند زوال عقل و آلزایمر شود. همچنین می تواند خطر ناهنجاری شناختی را افزایش دهد.

توازن هورمون:

فسفر در تنظيم تعادل هورمون ها در بدن کمک مي کند. این کمک می کند تا به سلامت باروری خوب با اطمینان حاصل شود که مقدار متعادل هورمون در حال حاضر وجود دارد . فسفر با غدد درون ریز ارتباط برقرار می کند و تولید و انتشار هورمون ها را کنترل می کند.

ایجاد انرژی:

فسفر باعث ایجاد انرژی می شود که هر روز توسط بدن استفاده می شود. این امر در جریان انرژی کمک می کند و تضمین می کند که آن توسط ارگان های مختلف به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرد. مواد معدنی در تخریب مواد مغذی با آزاد کردن انرژی در غذای مصرف می کنند . این مانع از احساس خستگی شما می شود. مقدار کافی فسفر در بدن کمک می کند تا یک هشدار و پر انرژی داشته باشید . این کمک می کند تا از مشکلات جزئی مانند ضعف عضلانی ، بی حسی ، ضعف جنسی ، ناتوانی جنسی ، از دست دادن میل جنسی ، سرماخوردگی ، تحرک اسپرم و غیره جلوگیری کند . فسفر به عنوان یک شرکت کننده در تمام واکنش های شیمیایی که در بدن انجام می شود، عمل می کند.

جذب ویتامین ها:

فسفر به جذب ویتامین ها ، به ویژه ویتامین B در بدن کمک می کند . ویتامین ها برای عملکرد مناسب بدن ضروری هستند . فسفر به تعمیر و نگهداری سلول های مختلف بدن کمک می کند . این تضمین می کند که سلول ها به خوبی توسعه یافته و فعال هستند.

تولید پروتئین:

فسفر همچنین به ایجاد پروتئین کمک می کند . بدن ما با متابولیسم پروتئین رشد می کند و خود را حفظ می کند. همچنین در روند تولید مثل کمک می کند . همچنین به بدن کمک می کند تا از کربوهیدرات ها و چربی های موجود استفاده کند.

بنابراین ما متوجه می شویم که فسفر برای بدن ضروری است. کمبود این مواد معدنی می تواند منجر به انواع مختلفی از مشکلات بهداشتی مانند درد استخوان ، شکستن استخوان ، آرتریت ، بی اشتهایی ، چاقی ، اختلالات عصبی ، پوسیدگی دندان ، راشیت ، تنفس نامنظم ، خستگی ذهنی و فیزیکی ، درد در بخش های مختلف بدن و غیره می شود . با این حال ، فسفر بیش از حد در بدن می تواند سطح کلسیم را تحت تاثیر قرار دهد. غذای ناسالم فسفر بیش از حد دارد. دريافت بيش از حد غذاهاي ناخواسته يا غذاي شيرين باعث افزايش سطح فسفر در بدن مي شود. فسفر در انواع مختلفی از غذاها مانند آجیل ، دانه های آفتابگردان ، خربزه ، دانه کدو تنبل ، ماهی ، گوشت ، تخم مرغ و غیره یافت می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: