کد خبر: ۱۷۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 26
سوداوی‌مزاج‌ها اندامی لاغر و خواب کمی دارند همچنین این افراد به شیرینی و گرمی‌ها نسبت به سردی‌ها تمایل بیشتری نشان می‌دهند.
شفا آنلاین>سلامت>سوداوی‌مزاج‌ها اندامی لاغر و خواب کمی دارند همچنین این افراد به شیرینی و گرمی‌ها نسبت به سردی‌ها تمایل بیشتری نشان می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین،سوداوی‌مزاج‌ها اندامی لاغر و خواب کمی دارند. این افراد به شیرینی و گرمی‌ها نسبت به سردی‌ها تمایل بیشتری نشان می‌دهند. آن‌ها بیشتر تمایل به هوای گرم دارند و در فصل بهار راحت‌تر هستند. فصل پاییز برای این اشخاص نامطلوب است. در این مطلب مواد غذایی مفید و مضر برای افراد سوداوی‌مزاج را معرفی می‌کنیم.
خصوصیات روانی افراد سوداوی‌مزاج

 افرادی که مزاج سرد و خشک (سودا) دارند، دقیق، منظم، دوراندیش و محاسبه‌گر هستند. بسیاری از دانشمندان در این دسته مزاجی قرار دارند. این اشخاص باید از مصرف غذا‌های سرد و خشک خودداری کنند.
مواد غذایی مضر برای افراد سوداوی‌مزاج

اشخاصی که مزاج سرد و خشک دارند باید از مصرف غذا‌های چرب، شور و مانده پرهیز کنند. استفاده از مواد غذایی مانند ماهی دودی، شیرینی‌های قنادی، ادویه‌جات و چای برای آن‌ها مضر است.

مصرف پنیر همراه با چای شیرین در وعده صبحانه برای افراد سوداوی‌مزاج مضر است، زیرا سبب افزایش رسوبات خون می‌شود.

بادنجان و غذا‌های نمک سود مانند ماهی دودی، ماهی شور، خیارشور، ماست، کشک، پنیر، چای شیرین، ترشیجات، سرکه و دوغ نیز برای افراد سوداوی مزاج مناسب نیستند. این اشخاص باید در بین غذا‌ها از نوشیدن مایعات به ویژه آب یخ، نوشابه‎های گازدار و دوغ خودداری کنند.
مواد غذایی مفید برای افراد سوداوی‌مزاج

مصرف مواد غذایی با طبع گرم همچون گوشت گوسفند، شتر، کبوتر، گنجشک و سار برای افراد سوداوی‌مزاج مفید است. در صورت استفاده از برنج نیز باید از شوید و زیره سیاه استفاده شود. این اشخاص باید سبزیجات با طبع گرم، مانند نعناع، ریحان، ترخون، مرزه، جعفری، تره و انواع کلم، ساقه کرفس، عسل، توت، کشمش، انجیر، خرما، هل، دارچین، زنجبیل، زعفران، زیره و بذر‌های ملین مانند قدومه شیرازی و تخم شربتی مصرف کنند.

استفاده از گیاهانی مانند اسفناج، کدوتنبل و هویج فرنگی پخته نیز برای افراد سوداوی‌مزاج بسیار مفید است.
میوه‌های مناسب افراد سوداوی‌مزاج

از میوه‌های مناسب افراد سوداوی‌مزاج می‌توان به انجیر، انبه، مرکبات شیرین، انار و سیب شیرین اشاره کرد.
نوشیدنی‌های مناسب طبع سودا

به طور کلی نوشیدنی‌های با طبع گرم برای افراد سوداوی‌مزاج مناسب است که از آن جمله آن‌ها می‌توان به دمنوش بادرنجبویه، زعفران، دارچین، زنجبیل، گل گاو زبان، شربت عسل، شیره انگور و خرما، عرقیجات سنتی مثل عرق بیدمشک، بهار نارنج، نسترن، نعناع و پونه اشاره کرد.
برچسب ها: سلامت ، لاغری ، شیرینی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: