کد خبر: ۱۷۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 22
اگر درمان سرپايي و نگه‌دارنده با متادون باشد به ازاي هر نفر 100 هزار تومان در ماه بايد هزينه کنيم
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جديد بيمه درمان اعتياد از سوي سازمان بيمه سلامت ايران گفت:اگر فردي به طور متوسط شش ماه تا يکسال تحت پوشش باشد، هزينه درمان وي حدود يک ميليون تومان خواهد بود که با احتساب اعتبار مصوب مي‌توانيم 80 هزار نفر را تحت پوشش ببريم.

به گزارش شفاآنلاین، پرويز افشار در توضيح آخرين وضعيت اجراي بيمه درمان اعتياد اظهار کرد: اعتبار بيمه درمان معتادين در سال جاري 79 ميليارد تومان است. طي ماه جاري جلساتي با کميته درمان اعتياد برگزار شده و دستورالعمل اجرايي آن بعد از پيگيري‌هاي مکرر و مذاکره با سازمان بيمه سلامت نهايي و توسط سازمان بيمه سلامت ابلاغ شد.

وي افزود: قرارداد با مراکز درماني(Therapeutic centers) تا پايان آبان ماه بر اساس دستورالعمل سال گذشته ادامه دارد.

سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينکه ميزان جذب و تخصيص بودجه تا يک ماه گذشته حدود 12 ميليارد تومان بوده و چندان قابل توجه نيست، درباره هزينه‌هاي ترک اعتياد در قالب بيمه درمان معتادين اظهار کرد: اگر درمان سرپايي و نگه‌دارنده با متادون باشد به ازاي هر نفر 100 هزار تومان در ماه بايد هزينه کنيم. اگر فردي به طور متوسط شش ماه تا يکسال تحت پوشش باشد، هزينه درمان وي حدود يک ميليون تومان خواهد بود.

افشار ادامه داد: با احتساب اعتبار مصوب مي‌توانيم 80 هزار نفر را تحت پوشش ببريم.

وي درباره مشمولان بيمه (insurance)درمان معتادين گفت: در دستورالعمل جديد و جانمايي که انجام داديم گروه‌هايي که بيشترين ميزان آسيب پذيري را داشتند معتادان متجاهر، مبتلايان به اچ. آي. وي، زنان و کودکان، سربازان بدو ورود به خدمت که رابطه بيمه اي آنها با والدين قطع شده و اعتيادشان مشخص مي‌شود، زندانيان آزاد شده که تحت پوشش برنامه‌هاي مراقبتي قرار مي‌گيرند و همچنين افراد نيازمند تحت پوشش سازمان بهزيستي و کميته امداد در اولويت قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: