کد خبر: ۱۷۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 21
برخی تمرینهای ورزشی منجر به بالا رفتن ضربان قلب می شود و سبب می شود تو مدتی طولانی حرکت و عرق کنی. میدانیم تمرینات ورزشی در هوای آزاد، اثر و فایده زیاد برای مغز دارد.
شفا آنلاین:بهترین نوع تمرینها برای سلامت مغز، بر اساس جدیدترین مطالعات چیست ؟

به گزارش شفا آنلاین:آیا میخواهی به روشی طبیعی طبیعتت را تغییر دهی و حافظه خود را بهبود بخشی و از مغزت حفاظت کنی و از تخریب ادراکی(الزایمر) همراه با بزرگسالی جلوگیری کنی؟ پس عجله کن!
مطالعات جدید از جمله دو مطالعه جدید- که بهار امسال منتشر شد- مطرح می کند که برخی تمرینهای ورزشی<Exercise Exercises> منجر به بالا رفتن ضربان قلب می شود و سبب می شود تو مدتی طولانی حرکت و عرق کنی. میدانیم تمرینات ورزشی در هوای آزاد، اثر و فایده زیاد برای مغز دارد. تمرینات در هوای آزاد، کلیدی برای قلب و مغز توست . این عبارت را مولف مقاله در دانشکده پزشکی هاروارد در موضوع عقل و خلق طرح کرد.

برخی فواید مانند تغییر خلق و بهبود حافظه، بعد از چند دقیقه از دوچرخه سواری و تعرق زیاد، رخ می دهد، در حالی که به هفته ها زمان برای به دست آوردن آن از روشهای دیگر نیاز است.و این، یعنی برترین نوع همراهی با عقل ، تمرینات ورزشی هوازی است که آن را به صورت منظم و مستمر برای مدتی حداقل 45 دقیقه انجام دهی.اگر به دنبال فواید ورزشی هستی میتوانی تمرین راه رفتن سریع یا دویدن آرام را در برنامه روزانه خود قرار دهی.

در مطالعه ای جدید نشان داده شده است، در افرادی که از افسردگی شدید رنج میبرند، فقط 30 دقیقه تمرین بر پاها برای مدت ده روز پیاپی، نتایج بالینی و آماری واضحی در کاستن از میزان افسردگی دارد .اشخاصی که از افسردگی شدید رنج میبرند و فقط به دلیل پایین آمدن سطح هورمونهای طبیعی در بحرانها مانند ادرنالین و کورتیزول ، تحت فشار هستند، میتوانند از ورزش هوازی سود ببرند.

اگر عمر تو بیش از 50 باشد بهتر است نرمشهای هوازی با تمرینهای مقاومتی همراه شود و آنها شامل تمرینهای مقاومتی برای وزن زیاد را در بر میگیرد مانند تمرین هفت دقیقه ای حرکت یوگا که در میان آن تمرینهای تجدد نیرو برای قویتر کردن شکم هم هست مانند تمرینهای پلانک.مطالعه جدیدی که در سوم ماه جاری منتشر شد، برخی موارد را برای حمایت از آن مطالعه اضافه می کند و روشن می کند که در بزرگسالان با عمر 60-88 سال، راه رفتن به مدت سی دقیقه، چهار بار در هفته به مدت 12 هفته، ارتباط بین اجزای مغز را تقویت میکند. ضعف این ارتباطات، منجر به فقدان حافظه میشود.

محققان معتقدند این نوع از ورزش برای مغز مفید است زیرا نیروی حیات بخش و اکسیژن را برای آن فراهم میکند و به همین ترتیب در مطالعه ای که روی زنان انجام شد مشخص گردید این نوع از تمرینها برای حافظه و یادگیری هم سودمند است.به همین دلیل دانشمندان توصیه می کنند افراد سالم بالای 50 سال، 5 دقیقه تا یک ساعت از تمرینات ورزشی هوازی را در چند روز هفته انجام دهند.

پزشک آنلاین
دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: