کد خبر: ۱۷۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 20
قدر مسلم هرچه در بخش اجتماعی هزینه شود، آن را هزینه تلقی نمی کنیم بلکه سرمایه گذاری است.
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با نادرست خواندن این تفکر که هزینه کرد در بخش اجتماعی، هزینه صرف است، گفت: هزینه در بخش اجتماعی سرمایه گذاری است چون با وجود نیروی انسانی سالم می توان جامعه و آینده ای سالم داشت.

به گزارش شفاآنلاین، طاهر موهبتی افزود: قدر مسلم هرچه در بخش اجتماعی هزینه شود، آن را هزینه تلقی نمی کنیم بلکه سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه در افکار عمومی این نگرش وجود دارد که مثلا در بخش نیرو، برق و آب این میزان سرمایه گذاری کردیم ، گفت :اما وقتی به حوزه اجتماعی می رسیم تعابیر عمومی ما تعابیر درستی نیست و می گوییم در بهداشت و درمان و بیمه هزینه کردیم، این درحالی است که اگر نیروی انسانی محور توسعه است.

وی ادامه داد: اگر امروز معتقدیم 85 درصد منابع ملی کشورها نیروی انسانی آن است، مهمترین وجه نیروی انسانی که اگر بخواهد نقش محوری خود را ایفا کند، قدر مسلم ذهن، خلاقیت، افکار، اندیشه، دانش و مهارت اوست که همه اینها در گرو سلامت یک انسان است.

وی اضافه کرد: اگر یک انسان سالم و کامل نداشته باشید، نمی توانید روی آن به عنوان انسانی که در توسعه کشورها مدنظر است حساب باز کنید که امیدواریم با کمک نظام تصمیم گیر کشور شاهد پویایی در این زمینه باشیم.

نخستین سال لحاظ شدن بودجه سازمان بیمه سلامت در برنامه ششم توسعه
رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت اظهارکرد: امسال نخستین سالی است که بودجه این سازمان براساس برنامه ششم توسعه نوشته و در برنامه ششم توسعه بحث پوشش بیمه اجباری برای آحاد ایرانیان مطرح شده است که در اعتبارات بودجه ای باید نصب العین قرار بگیرد.

وی یکی از موضوعات(subjects) مهم و مورد توجه را ارزیابی وسیع سازمان به منظور استفاده مردم از بیمه رایگان عنوان کرد و ادامه داد: اگر قرار است پوشش همگانی داشته باشیم این پوشش همگانی نخست بهتر است مبتنی بر مشارکت مردم باشد و در درجه دوم، ضمانت لازم و قانون های اجرایی که تقدیم دولت می شود، لحاظ شود چون یکی از شاخص های بخش بیمه ای کشورها، درصد پوشش است؛ تا پوشش کاملی را در کشور داشته باشیم.

موهبتی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، موضوع اتباع خارجی هم لحاظ شده و بنظر می رسد سازمان برنامه و بودجه هم درسال 97 به این موضوع توجه کافی دارد، ابراز امیدواری کرد، با کمک مجلس و دولت، احکام برنامه ششم در حوزه سلامت به خوبی دنبال شود.

رئیس هیات مدیره سازمان بیمه(Insurance) سلامت ایران درباره بودجه سال 97 این سازمان گفت: آیین نامه اجرایی تدوین شده و بزودی تقدیم دولت می شود و به موازات آن در بودجه سال آینده، برنامه ای تحت عنوان بیمه اتباع خارجی لحاظ خواهد شد و البته باید منتظر تصمیم دولت و مجلس برای بودجه سال 97 سازمان بیمه سلامت ماند.

موهبتی در پاسخ به این پرسش که برنامه ششم توسعه، پوشش بیمه ای برای زندانیان نیازمند و خانواده های آنان را هم در نظر گرفته است، گفت: هرکسی بخواهد می تواند ثبت نام کند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرد و مشکلی در بیمه کردن فرد وجود ندارد؛ درحال حاضر 10 میلیو ن و400 هزار نفر بیمه هستند و هر کسی می تواند مراجعه کند و بیمه شود.

وی بخش عمده ای از این بیمه شدگان را افرادی برشمرد که رایگان بیمه هستند و گفت: از مجموع 80 میلیون نفر جمعیت سازمان بیمه سلامت 32 میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند و نیازی به طبقه بندی به گروه خاص حس نمی شود، هر گروهی که خواست می تواند از بیمه استفاده کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تایید محدودیت اعتباری در این سازمان تصریح کرد: رویکرد ما، مشارکت مالی مردم در بیمه ها است و در اصل 29 قانون اساسی هم بیمه حقی همگانی اما نه الزاما رایگان قید شده است که با کمک دولت و از محل بودجه همگانی و با مشارکت مالی مردم انجام می شود.
برچسب ها: سلامت ، موضوعات ، بیمه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: