کد خبر: ۱۷۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 15
یکی از مشکلاتی که روزهای بارانی و ابری در فصل پاییز و زمستان دارد، ایجاد شوره های سفید رنگ روی کفش ها است. با ما همراه شوید تا روش صحیح از بین بردن این شوره ها را بدانید.

شفا آنلاین:برای خشک کردن کفش های خیس شده در باران، مقابل بخاری یا شومینه و… قرار ندهید

به گزارش شفا آنلاین:کی از مشکلاتی که روزهای بارانی و ابری در فصل پاییز و زمستان دارد، ایجاد شوره های سفید رنگ روی کفش ها است. با ما همراه شوید تا روش صحیح از بین بردن این شوره ها را بدانید.


این روزها که هوا بارانیست به محض ورود به خانه نگاهی به کفشهایتان بیندازید تا اگر با باران موش آب کشیده شده اند و احیانا شوره زده اند زودتر تمیزشان کنید.

هرگز کفش های خیس شده در اثر باران و برف را برای خشک کردن در مقابل بخاری یا شومینه یا در مجاورت با رادیاتور قرار ندهید؛ زیرا با این کار روی آنها سفیدک یا شوره‌ ایجاد می‌شود و ظاهر کفش را نازیبا می‌کند. بنابراین بهترین کار، استفاده از روزنامه‌های باطله و خشک کردن کفش در زمان طولانی تر است.

حالا اگر با تمام این اقدامات لکه شوره روی کفش های شما ظاهر شده، محلولی به نسبت مساوی از آب و سرکه آماده کنید و آن را با برس یا پارچه‌ای آغشته به آن بر سطح سفیدک‌زده بمالید. سپس با پارچه یا پنبه‌ای مرطوب، به اصطلاح آبکشی کنید.

در پایان هم اگر کفشتان از جنس چرم باشد، آن را واکس بزنید یا اینکه با وازلین روی آن را چرب کرده و برق بیندازید تا چرم خشک نشود.تیبان

برچسب ها: شوره ، کفش ، پاییز ، زمستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: