کد خبر: ۱۷۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 15
شرکت دارویی کی بی سی که با سرمایه اسمی 19 میلیارد تومانی دربازار عادی فرابورس درج شده،مجوز افزایش سرمایه 26 درصدی را از سازمان بورس اخذ کرد تا سرمایه فعلی را محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به 24 میلیارد تومان برساند.
 شفا آنلاین: سه شرکت مجوز افزایش سرمایه ۱۲۱،۲۶ و ۱۳۲ درصدی از سازمان بورس گرفتند تا طی روزهای آبنده آماده برگزاری مجمع فوق العاده شوند.

به گزارش شفا آنلاین:شرکت دارویی کی بی سی که با سرمایه اسمی 19 میلیارد تومانی دربازار عادی فرابورس درج شده،مجوز افزایش سرمایه 26 درصدی را از سازمان بورس اخذ کرد تا سرمایه فعلی را محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به 24 میلیارد تومان برساند.

تامین مالی "کی بی سی" که گروه دارویی سبحان سهامدار عمده 81.7 درصدی آن محسوب می شود،با هدف اصلاح ساختار مالی از طریق جلوگیری از خروج سرمایه در گردش و افزایش سودآوری انجام می پذیرد.

همچنین دو شرکت 150 میلیارد تومانی پتروشیمی جهرم و فسا نیز که در بازار پایه فرابورس حضور دارند، تصمیم به افزایش سرمایه 362 و 396 درصدی را در 30 فروردین سال جاری اعلام کرده بودند،با عدم موافقت سازمان مواجه شده و توانستند مجوز افزایش سرمایه 121 و 132درصدی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اخذ کنند.

در این راستا،"جهرم" سرمایه فعلی را به 331.3 میلیارد تومان می رساند،سپس در مجمع فوق العاده می تواند برای افزایش سرمایه 109 درصدی و رساندن سرمایه به 694 میلیارد تومان از محل آورده نقدی موافقت کرده و اختیار تفویض ان را پس از اخذ مجوز سازمان به مدت 2 سال به هیات مدیره واگذار کند.

"فسا" نیز سرمایه فعلی را با این افزایش سرمایه به 348.6 میلیارد تومان می رساند و در مجمع فوق العاده می تواند در صورت اخذ مجوز سازمان و تفویض اختیار 2 ساله به هیات مدیره،سرمایه را با افزایش 114 درصدی به 745.7 میلیارد تومان برساند.

اهداف تامین مالی دو شرکت فرابورسی به تامین بخشی از مخارج اجرای طرح پلی اتیلن و پروژه های جانبی آن و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی فیروزآباد برمی گردد.
 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: