کد خبر: ۱۰۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 18
شفا آنلاین>بیمه و بانک>بانک قوامین در راستای شفاف سازی و احترام به حقوق مخاطبان بانک طی اطلاعیه یی نکاتی را درباره سود سهام این بانک اعلام کرد.
به گزارش شفا آنلاین، بانک قوامین از معدود بانک هایی بود که سال ۹۴ را بدون تقسیم کردن سود بین سهامداران خود به پایان رساند.

حال بانک قوامین در راستای شفاف سازی و احترام به حقوق مخاطبان بانک طی اطلاعیه یی ضمن تقدیر و قدردانی از سهامداران و ذینفعان نکاتی را در خصوص سود سهام این بانک اعلام کرد . بخشی از این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بانک قوامین خود را موظف به رعایت حقوق حقه سهامداران خود می داند اما با توجه به افزایش سرمایه بانک و سیر مراحل قانونی و اداری در باره سود سهام مواردی باید جهت اطلاع سهامداران به استحضار ایشان برسد که بخشی از آن به شرح ذیل اعلام می گردد.

۱.مطابق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ که با نظر سهامداران به تصویب رسیده است مقرر شد سرمایه بانک از ۴۰۰۰ به ۸۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

۲.براساس تصمیم مجمع عمومی فوق العاده مقرر شد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران و به استناد مجوز شماره ۱۲۱/۲۹۹۴۴۸ مورخ ۱۳۹۳/۱۰/۳۰ سازمان بورس و اوراق بهادار طی آگهی چاپ شده در روزنامه های کثیر الانتشار ، سهامداران حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۴/۰۲/۱۵ نسبت به استفاده از حق تقدم خود اقدام کنند در همین راستا و با توجه به درخواست سهامداران مهلت مذکور به مدت ۲۲ روز تا مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۷ تمدید شد.

۳.مطابق نامه شماره ۲۱۸۶۷۳ مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۸ سازمان بورس و اوراق بهادار به مدیرعامل بانک قوامین و بر اساس مصوبه مجموع عمومی عادی مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ مقرر گردید تقسیم سود سال ۹۳ به بعد از مراحل افزایش سرمایه موکول گردد تا حقوق سهامداران محترم به طور کامل رعایت شود.

۴.با توجه به عدم استفاده از حق تقدم سهام توسط برخی سهامداران گرامی حسب مقررات جهت عرضه عمومی حق تقدم های باقیمانده ، مراحل اخذ مجوز مربوطه از سازمان بورس و اوراق بهادار پیگیری گردید و پس از صدور مجوز فوق ، در تاریخ ۱۳۹۴/۰۹/۱۴ نیز اداره ثبت شرکت ها اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی عمومی حق تقدم های مذکور را صادر کرد.

۵.اعلامیه پذیره نویسی عمومی در تاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۱۳ در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر و در تاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ به مدت یکماه عرضه عمومی آغاز که نهایتا در تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۱۳ عرضه عمومی به اتمام رسید.

۶.مراتب طی نامه شماره ۵۱/۲۲۳/۱۴۶۷۲ مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۰۲ جهت اخذ تاییدیه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال و در تاریخ ۱۳۹۴/۱۲/۰۴ طی نامه شماره ۱۲۲/۴۷۷۲ توسط سازمان مذکور جهت اظهار نظر بانک مرکزی به اداره محترم مقررات و مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی منعکس شد.

۷.با عنایت به حساسیت موضوع به منظور رعایت حقوق سهامداران ، بانک قوامین مجددا طی نامه شماره ۷۸/۲۱/۳۱۳۲ مورخ ۱۳۹۵/۰۱/۲۹ از بانک مرکزی – اداره محترم مقررات ومجوزهای بانکی مراتب اخذ مجوز افزایش سرمایه را پیگیری کرده که با رایزنی های انجام شده، بزودی موافقت لازم اخذ خواهد شد.

علی ایحال بانک قوامین در راستای حفظ منافع سهامداران تمام تلاش خود را برای اثبات افزایش سرمایه بانک انجام داده و متعهد است در اسرع وقت باقی مراحل قانونی نسبت به واریز سود سال ۱۳۹۳ اقدام کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: