کد خبر: ۱۷۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 11
اگر افراد مختلف دچار یک سرطان خاص باشند، درمان در مورد این افراد بر اساس زمینه ژنتیکی و تفاوت‌های ژنتیکی این افراد کاملا متفاوت است
شفا آنلاین>سلامت>رییس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، گفت: اگر افراد مختلف دچار یک سرطان خاص باشند، درمان در مورد این افراد بر اساس زمینه ژنتیکی و تفاوت‌های ژنتیکی این افراد کاملا متفاوت است.

به گزارش شفا آنلاین، کیوان مجیدزاده با بیان این‌که امروزه در دنیا مهم‌ترین بحث در درمان سرطان بحث پزشکی شخص محور است، گفت: اگر افراد مختلف دچار یک سرطان خاص باشند، درمان در مورد این افراد بر اساس زمینه ژنتیکی(Genetics) و تفاوت‌های ژنتیکی این افراد کاملا متفاوت است.

وی افزود: به عنوان مثال اگر 10 نفر مبتلا به یک نوع سرطان پستان(Breast Cancer) باشند، درمان این افراد بر اساس پزشکی شخصی متفاوت است.

مجیدزاده با اشاره به این‌که رویکرد کنونی پزشکی رایج کاملا متفاوت و درمان آن برای یک نوع بیماری برای تمام افراد یکسان است، بیان کرد: دنیا به این سمت می‌رود که درمان‌ها، شخصی سازی شود و این شخصی سازی بر اساس زمینه‌های ژنتیکی هر فرد و این‌که زمینه‌های ژنتیکی با افراد دیگر ممکن است تفاوت داشته باشد، تعیین می‌شود.

رییس پژوهشکده معتمد در پایان گفت: بر اساس مطالعات متعددی که در دنیا به خصوص در مورد بیومارکرها در حال انجام است و همچنین با کمک متخصصین بیوانفورماتیک، نرم افزارهایی در حال توسعه است که با استفاده از این نرم افزارها می‌شود اولویت‌های درمانی را در مورد هر فرد بیمار به صورت کاملا جداگانه مشخص کرد.
برچسب ها: سرطان ، ژنتیک ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: