کد خبر: ۱۷۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 11
اتحادیه آرایشگران زیر نظر مرکز امور اصناف و بازرگانان قرار دارد، آرایشگران با توجه به شرایط شغلی که دارند، مجاز به انجام خیلی از کارهایی که در حال حاضر انجام می‌شود، نیستند
شفاآنلاین>سلامت>مصطفی اسماعیلی، رییس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان_غذا_و_دارو: رییس اتحادیه صنف آرایشگران باید در این رابطه که چرا فعالیت‌های غیرمجاز در آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود، پاسخ‌گو باشد.

به گزارش شفآانلاین، اتحادیه آرایشگران زیر نظر مرکز امور اصناف و بازرگانان قرار دارد، آرایشگران با توجه به شرایط شغلی که دارند، مجاز به انجام خیلی از کارهایی که در حال حاضر انجام می‌شود، نیستند.

انجام اقداماتی مانند خالکوبی و برنزه کردن در حوزه فعالیت آرایشگاه‌ها نیست؛ زیرا این فعالیت‌ها یک‌سری تغییرات در ناحیه صورت و بدن ایجاد می‌کند که ممکن است عواقبی مانند هپاتیت داشته باشد. اگر اقداماتی در این حوزه انجام می‌شود باید زیر نظر متخصصین(specialists)_پوست و مو که تخصص‌های لازم را دارند، باشد.

رییس اتحادیه صنف آرایشگران باید در این خصوص که چرا فعالیت‌های غیر مجاز در آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود، پاسخ‌گو باشد.

کارهایی که باید در مراکز علمی انجام شود، نباید در آرایشگاه‌ها انجام شود و به همین دلیل مسئولین بخش که صنف آرایشگران هستند، باید پاسخ بدهند. با توجه به گسترش این نوع فعالیت‌های غیر مجاز باید نهادهای نظارتی بالاتری ورود کنند.

باید این نظارت‌ها به صورت سلبی توسط مرجع وزارت بهداشت(Health) انجام شود. در حال حاضر اگر گزارش‌هایی به معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها برسد، وارد عمل می‌شوند و نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیستند و در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده، اما به هر حال چون در حیطه کاری‌شان نیست به صورت مستمر نظارتی وجود ندارد.
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، متخصصین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: