کد خبر: ۱۷۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 10
کارشناسان به تازگی شیوه جدیدی برای شناسایی بیماری های مختلف تنها با استفاده از تست تنفس ابداع کرده اند که به گفته آنها می تواند بیش از 17 نوع بیماری مختلف را به درستی شناسایی کند
شفا آنلاین>سلامت>امروزه به جای آزمایش خون، نمونه برداری و روش‌های تهاجمی تشخیصی، شیوه‌ای جدید ابداع شده است که تنها با تست تنفس می‌تواند بیماری‌ها را در افراد شناسایی کند.

به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان به تازگی شیوه جدیدی برای شناسایی بیماری های مختلف تنها با استفاده از تست تنفس ابداع کرده اند که به گفته آنها می تواند بیش از 17 نوع بیماری مختلف را به درستی شناسایی کند.

فناوری دستگاه تشخیص بیماری براین اساس است که در تنفس هر فرد مواد شیمیایی خاصی وجود دارد که درصورت ابتلای او به بیماری(Sickness) سبب دگرگونی در بو و نیزمواد شیمیایی موجود در تنفس می شود.

کارشناسان اعتقاد دارند هر بیماری به دلیل دگرگونی های شیمیایی که در بدن ایجاد می کند دارای بوی وی‍‍ژه ای است که با تست تنفس می توان آن را شناسایی کرد.

تست تنفس می تواند برای شناسایی بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد و حتی پیش بینی می شود که از آزمون تست خونی هم دقیق تر باشد.



کارشناسان در گام اول در کشورهای آفریقایی طرح استفاده از این وسیله را بر روی افراد مبتلا به بیماری مالاریا با موفقیت انجام داده اند و امیدوار هستند با استفاده از این شیوه د رآینده حتی بتوان ابتلا به بیماری پارکینسون(Parkinson) را نیز شناسایی کرد.

محققان دانشگاه واشنگتن در میسوری سنت لوئیس آمریکا کار تحقیق بر روی پرو‍ژه Na-Nose را انجام می دهند و تا کنون این دستگاه با دقت 86 درصد موفق به شناسایی بیماری هایی چون سرطان(Cancer)، مولتیپل اسکلروز و پارکینسون شده است.

این وسیله شامل یک لوله ساده تنفسی دارای طیف سنج و محلی برای ذخیره داده هاست و سپس نمونه به پ‍ژوهشگاه برای شناسایی بیماری ارسال می شود.

باوجود در دسترس بودن آزمایش خون اما انجام آن وقت گیر و زمان به دست آوردن نتیجه زمان بر است و نیاز به متخصص برای شناسایی و تجزیه تحلیل داده ها وجود دارد اما تست تنفس  می تواند در یک بازه زمانی کوتاه فرد رااز نتیجه آزمایش مطلع کند.



این شیوه به وی‍ژه می تواند برای کمک به افرادی که در مناطق محروم و دورافتاده زندگی می کنند و دسترسی به خدمات پزشکی ندارند مورد استفاده قرار بگیرد و باعث نجات جان هزاران انسان و جلوگیری از به وجود آمدن اپیدمی بیماری های همه گیر شود.
برچسب ها: بیماری ، پارکینسون ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: