کد خبر: ۱۷۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 01
آنچه در کلان حوزه سلامت مورد بحث قرار دارد، ان است که وزارت بهداشت سیاستگذاری میکند اما پول را دستگاهی دیگر تهیه می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تشکیل شورای تحول در این سازمان به منظور مدیریت هزینه ها خبر داد و گفت: در این راستا با حضور شخص وزیر بهداشت ۴۰ برنامه هزینه‌ای تنظیم شده که به مرور زمان عملیاتی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،طاهر موهبتی با اشاره به روند انتقال سازمان بیمه سلامت(Health insurance) به وزارت بهداشت گفت: آنچه در کلان حوزه سلامت مورد بحث قرار دارد، ان است که وزارت بهداشت سیاستگذاری میکند اما پول را دستگاهی دیگر  تهیه می‌کند.

طبیعی است وقتی پول در اختیار سیاستگذار نباشد، در فضایی دیگر هزینه‌هایی درست می‌شود که شاید بیشتر از منابع مالی موجود باشد. بر همین اساس وقتی منابع در اختیار سیاستگذار باشد، طبیعتا فراخور منابع نیز هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: با انتقال  سازمان بیمه سلامت به  سمت وزارت بهداشت(Ministry of Health) ، اتفاق شیرین آن بود که بلافاصله رویکرد جدیدی در مدیریت هزینه ها ایجاد شد. بطوریکه ما هیچ تعهد جدیدی را نداشتیم و در سیاستگذاری نیز مراقبت شد؛چراکه سیاستگذار خود باید پاسخگوی منابع باشد. بنابراین تعهد جدیدی ایجاد نمی‌شود مگر آنکه منابع مالی آن دیده شود.

موهبتی  با بیان اینکه ۹۵ درصد منابع سازمان بیمه سلامت از محل دولت و بودجه عمومی کشور تامین می‌شود، افزود: وضعیت فعلی به شکلی است که از یک سو دانشگاههای علوم پزشکی به بخش بیرونی بدهکارند  و از طرفی دیگر از ما طلبکارند؛ این درحالیست که  منابع اختصاصی وزارت بهداشت از پول بیمه ها تأمین می‌شود.

وی افزود: وزارت بهداشت نیز در تلاش است تا بتواند منابع سازمان بیمه سلامت را محقق کند. سازمان بیمه سلامت نیز  به عنوان پاسخگو در مقابل وزارت بهداشت در همین راستا تلاش می‌کند و بی تردید  عزم خود را در این زمینه جزم کرده است.

وی با تاکید بر اقدامات انجام شده در جهت مدیریت هزینه ها گفت: در این راستا شورای تحول تشکیل شده و ۴۰ برنامه هزینه ای با حضور وزیر بهداشت تنظیم شده که به مروزر زمان عملیاتی می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: