کد خبر: ۱۷۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 01
جمالی: طرح‌هایی مانند پزشک خانواده و سیستم ارجاع نیاز به مساعدت و در واقع هل مجلس دارد تا عملیاتی شود.

شفا آنلاین>سلامت>یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه منابع و اعتبارات سلامت و درمان باید قطعی بوده و پایه‌های لرزانی نداشته باشد، گفت: طرح‌هایی مانند پزشک خانواده و سیستم ارجاع نیاز به مساعدت و در واقع هل مجلس دارد تا عملیاتی شود.

به گزارش شفا آنلاین،منوچهر جمالی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگویی اظهار داشت: به نظر می‌رسد باید وزارت بهداشت(Ministry of Health) نظارت بیشتری را به ویژه در خصوص بیمه ها داشته باشد و جلوی اقداماتی که درباره پرت منابع در بخش تشخیصی، درمانی و پاراکلینیک انجام می شود، گرفته شود.

وی همچنین اظهار داشت: اجرای دقیق طرح پزشک خانواده، سیستم ارجاع و توجه ویژه به پرونده الکترونیک سلامت بسیار حائز اهمیت است و منابع و اعتباراتی که برای بخش درمان و سلامت کشور در نظر می گیریم پایه‌های آن را باید در جاهایی قرار دهیم که محکم‌تر بوده و تخصیص منابع هم قطعی باشد.

نماینده مردم رودبار مجلس همچنین بیان کرد: در واقع این منابع نباید پایه‌های لرزانی داشته باشد و باید پایه های بتنی سیستم بهداشت و درمان را جایی سوار کنیم که منابع آن تخصیص پیدا نمی کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های بهداشت و درمان و برنامه و بودجه و وزارت بهداشت باید کمک کنند هم در بخش تعرفه‌ها و هم در نظارت بر اقدامات درمانی در بیمارستان‌ها کیفیت کار به حداکثر برسد.

جمالی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر مطالبات و بدهکاری وزارت بهداشت تقریبا با یکدیگر برابر است. 18 هزار میلیارد تومان بدهکار بوده و 18 هزار و 900 میلیارد تومان نیز طلبکار است با اینکه طلبش بیشتر است اما هنوز مشکل داریم و اینها فرآیند خوبی نیست.

وی تصریح کرد: در واقع بایستی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها اعتبارات را پرداخت کند. بیمارستان هم به داروخانه و داروخانه ها هم به شرکت ها تا تولید دارو سرپا بماند اما گاهی اوقات احساس می شود که چرخ‌ها خوب نمی چرخد.

نماینده رودبار درباره اینکه چقدر نیاز است تا طرح‌هایی مثل پزشک خانواده و سیستم ارجاع عملیاتی شود؟ گفت: به نظر می‌رسد هل مجلس را می خواهد و این کار را انجام می دهیم از وزیر هم در خواست کرده‌ایم که هر چه سریعتر به سمت اجرایی شدن پیش برویم.

برچسب ها: مجلس ، سلامت ، پزشک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: