کد خبر: ۱۷۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 02
ورزش با کاهش میزان استرس خلق و خو را بهبود مي بخشد نتايج بررسي هاي انجام شده در انگلستان حاكي از اين است كه فعالیت جسمی روزانه مانند کارهای خانه، باغبانی، پیاده‌روی و بازی‌های ورزشی تا 41 درصد خطر بيماري هاي روانی را كاهش مي دهد
شفاآنلاین>سلامت> ورزش یکی از مهم ترين  پایه های سلامت جسمی همه افراد جامعه است از اين رو باید در اولویت نخست قرار گيرد. ورزش كردن و داشتن فعاليت بدني نه تنها زمینه کاهش و از بین بردن نگرانی‌های بی‌اساس و فشارهای عصبی و افسردگی را كم مي كند بلكه باعث حفظ روحیه شادابي افراد هم می‌شود از اين رو بايد در اولويت نخست قرار گيرد.

دکتر زهرا مدنی ،متخصص پزشكي ورزشي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با اعلام این خبر به شفاآنلاین گفت : فعاليت جسماني منظم  سبب  بهبودي بیماری قلبی و  عروقي ، پر فشاری خون،كاهش كلسترول ،اضافه وزن یا چاقی وهمچنين پيشگيري از بیماری دیابت ،سکته مغزی ، سرطان(Cancer) سينه و كولون مي شود .

وی  افزود : ورزش با کاهش میزان استرس خلق و خو را بهبود مي بخشد نتايج بررسي هاي انجام شده در انگلستان  حاكي از اين است كه فعالیت جسمی روزانه مانند کارهای خانه، باغبانی، پیاده‌روی و بازی‌های ورزشی تا  41 درصد خطر بيماري هاي روانی را كاهش مي دهد اين در حالي است كه بازی‌های ورزشی به تنهايي خطر افسردگی را بیش از 33 درصد کاهش مي دهد.

به گفته وي ، بر اساس اين تحقيقات(researches) افسردگی در زنانی که ورزش می‌کنند، کمتر از زناني است که ورزش نمی‌کنند  اين در حالي است كه انجام حرکات ورزشی به ویژه به صورت گروهی، باعث از بین بردن انرژی‌های منفی و ایجاد نشاط  در زنان می شود .

اين متخصص پزشكي ورزشي افزود : زنانی که به صورت مداوم ورزش می‌کنند، از لحاظ شخصیتی افراد موفقی هستند زيرا كه اعتماد به نفس دارند و به خودباوری مي رسند .

وي با بيان اين مطلب كه تمرينات منظم ورزشي داراي فوايد مشابهي در زنان و مردان است يادآور شد : تمرينات منظم ورزشي باعث کاهش فشار خون ، پائين آوردن تعداد ضربان قلب وتمرينات هوازي باعث کاهش درصد چربي بدن ،پيشگيري از آترواسکلروز و بيماري هاي قلبي مي شود ورزش هاي توأم با اعمال وزن روي بدن ، نيز سبب تقويت استخوان ها و جلوگيري از پوکي استخوان مي شود .
برچسب ها: سرطان ، سلامت ، تحقيقات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: