کد خبر: ۱۷۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 31
میزان فعالیت بدنی توصیه شده برای نوجوانان حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی روزانه است که از هر 10 دانش‌آموز دبیرستانی فقط 3 نفر این میزان فعالیت بدنی را انجام می‌دهد.
شفا آنلاین:عدم فعالیت بدنی<physical activity> در بروز بسیاری از بیماری‌ها نقش دارد. این حقیقت که نه بزرگسالان و نه نوجوانان به میزان کافی ورزش نمی‌کنند، تعجب‌برانگیز نیست. اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این وضعیت می‌تواند بیش از آنچه قبلاً تصور می‌شد، نگران کننده باشد.

به گزارش شفا آنلاین:مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) توصیه می‌کند که بزرگسالان حداقل 5/2 ساعت در هفته فعالیت بدنی داشته باشند. طبق گزارش این مرکز از هر 5 فرد بزرگسال فقط یک نفر این میزان فعالیت بدنی را انجام می‌دهد. فعالیت بدنی ناکافی خطر ابتلا را به بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2، افسردگی و برخی انواع سرطان افزایش می‌دهد.
میزان فعالیت بدنی توصیه شده برای نوجوانان حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی روزانه است که از هر 10 دانش‌آموز دبیرستانی فقط 3 نفر این میزان فعالیت بدنی را انجام می‌دهد.
محققان به منظور بررسی میزان فعالیت بدنی گروه‌های سنی مختلف 12529 نفر را مورد مطالعه قرار دادند. این افراد به مدت 7 روز متوالی از طریق دستگاهی که میزان فعالیت بدنی آنها را ثبت می‌کرد، پیگیری شدند. شرکت کنندگان بر اساس سن به 5 گروه کودکان (11-6 سال)، نوجوانان (19-12 سال)، بزرگسالان جوان (29-20 سال)، بزرگسالان میانسال (59-31 سال) و افراد سالمند (84-60 سال) تقسیم شدند.
بر اساس نتایج به دست آمده خطر بی‌تحرکی در نوجوانان نسبت به سایر گروه‌های سنی بیشتر و در اواخر دوران نوجوانی میزان فعالیت بدنی آنها به اندازه افراد سالمند ناچیز است. به طوری‌که میزان فعالیت بدنی در انتهای دوران نوجوانی به حد هشداردهنده‌ای اندک و در سن 19 سالگی با یک فرد 60 ساله قابل مقایسه است.
نکته عملی: مداخلات انجام شده به منظور افزایش فعالیت بدنی باید توجه ویژه‌ای به نوجوانان داشته و زمینه افزایش فعالیت بدنی آنها را فراهم سازد تا از ابتلا به بیماری‌های مختلف در آینده پیشگیری شود.سپید
 Your Doctor

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: