کد خبر: ۱۷۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 30
تزریق وریدی سلول‌های بنیادی که از خون بند ناف جنین گرفته شده می‌تواند در یکسال بعد از تزریق کارکرد عضله قلب را در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بهتر کند.
       شفا آنلاین: محققان توانسته‌اند با کمک سلول‌های بنیادی که از خون بند ناف می‌گیرند کارکرد عضلات قلب را در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بهتر کنند. نیمی از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در پنج سال بعد از تشخیص این بیماری جان خود را از دست می‌دهند و تخمین زده می‌شود که 26 میلیون نفر در سراسر جهان به نارسایی قلبی مبتلا هستند. در این بیماری قدرت عضله قلب کم شده بطوری‌که نمی‌تواند خون را به خوبی در سراسر بدن پمپ کند.
مطالعات قبلی اثربخشی سلول‌های بنیادیرا که از مغز استخوان گرفته می‌شوند بر نارسایی قلبی نشان داد‌اند. حالا این مطالعه جدید نشان داده که تزریق وریدی سلول‌های بنیادی که از خون بند ناف جنین گرفته شده می‌تواند در یکسال بعد از تزریق کارکرد عضله قلب را در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بهتر کند. جالب این است که هیچ اثرات جانبی بر اثر واکنش ایمنی بدن بعد از تزریق این سلول‌ها مشاهده نشده است.
محققان می‌گویند این مطالعه آنها را بسیار امیدوار کرده چون راهی کم‌خطر و کم‌هزینه و آسان را برای کنترل بیماران مبتلا به نارسایی قلبی آشکار کرده است.سپید
 Your Doctor


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: