کد خبر: ۱۷۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 26
متأسفانه تبلیغات وسیع و اغوا کننده سودجویان، عوارض و واقعیت بسیاری از این روش‌ها از جمله لیپوساکشن را بسیار کمرنگ کرده است
شفاآنلاین<سلامت> این روزها رسیدن به اندامی ایده‌آل و متناسب به رؤیای بسیاری از جوانان- و بخصوص خانم‌های جوان- تبدیل شده به‌طوری که آنها حاضرند برای رسیدن به اندامی به‌زعم خود ایده‌آل، تیزی چاقوی جراحی را به جان بخرند و روی تخت اتاق عمل بخوابند.متأسفانه تبلیغات وسیع و اغوا کننده سودجویان، عوارض و واقعیت بسیاری از این روش‌ها از جمله لیپوساکشن را بسیار کمرنگ کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر بابک نیکومرام در حاشیه کنگره بین‌المللی بزرگان جراحی پلاستیک و زیبایی می‌گوید: برخلاف تبلیغات گمراه‌کننده امروزی، لیپوساکشن روشی برای کاهش وزن(Weight Loss) و دفع چربی نیست و تنها از آن برای برطرف کردن چربی‌های مقاوم در برخی از اندام‌ها استفاده می‌شود.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ادامه می‌دهد: فردی که کاندید لیپوساکشن می‌شود نباید وزن زیادی داشته باشد. همچنین وزن او باید تا حدود 6 ماه قبل از لیپوساکشن ثابت بماند. اگر بیمار طبق معیارهای استاندارد چاق محسوب شود درنخستین گام برای لاغر شدن باید سبک زندگی خود را اصلاح کند و با رژیم غذایی و ورزش به وزن طبیعی برسد.

سپس با لیپوساکشن چربی‌های مقاوم را از بین ببرد. وی با تأکید بر بازگشت پذیر بودن چربی‌ها خاطرنشان می‌کند: انتخاب نامناسب علاوه بر صدمات جسمی و روحی، هزینه‌های مالی بسیاری به فرد تحمیل می‌کند. ناهمواری‌های پوستی، بدشکلی‌های موضعی، نکروز پوستی و از دست دادن بافت پوست(Skin) از عوارض ناخوشایند این دسته از اعمال جراحی زیبایی است. متأسفانه عدم رعایت استانداردها و انجام این عمل در مطب می‌تواند به مرگ بیمار منجر شود.
برچسب ها: کاهش وزن ، پوست ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: