کد خبر: ۱۷۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 25
بیماری‌هایی همچون آلزایمر و پارکینسون در حال حاضر در دنیا غیرقابل درمان بوده و علاج قطعی در سطح جهانی ندارند
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم‌شناختی با اشاره به اینکه آلزایمر و پارکینسون در دنیا علاج قطعی ندارد، گفت: نقشه‌برداری از مغز تلاش جهت فهم مغز بوده و در تشخیص بیماری‌ها بسیار مؤثر است.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا کاشانی در حاشیه چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بیماری‌هایی همچون آلزایمر(Alzheimer) و پارکینسون در حال حاضر در دنیا غیرقابل درمان بوده و علاج قطعی در سطح جهانی ندارند.

وی افزود: درمان‌های اصلی این دو بیماری از دهه‌های پیش بدون تغییر مانده و می‌توان گفت درمان پارکینسون 50 سال است که هیچ تفاوتی نکرده است.

کاشانی ادامه داد: مغز انسان سیستم پیچیده‌ای داشته که توسط محققان به صورت کامل درک نشده است بنابراین اگر بخواهیم در حوزه بیماری‌های مغز و اعصاب اعم از تشخیص و درمان گام‌های مؤثری برداریم نیازمند نقشه‌برداری مغز(Brain mapping) هستیم.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه نقشه‌برداری از مغز همچون نقشه‌برداری جغرافیایی نیست، گفت: نقشه‌برداری از مغز برای فهم مغز است تا پس از آن بتوانیم درمان‌های مناسب را دریابیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم‌شناختی با اشاره به اینکه تعداد افراد مسن روز به روز در حال افزایش است، گفت: آمار مبتلایان به آلزایمر و پارکینسون(Parkinson) هم بر همین اساس رو به افزایش بوده و بار مالی زیادی را برای خانواده‌ها و جامعه به همراه خواهد داشت.

وی گفت: نقشه‌برداری از مغز موضوع نوینی است که با بهره‌گیری از آن می‌توان گام‌ها و موفقیت‌های زیادی را در حوزه تشخیص بیماری‌ها داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: