کد خبر: ۱۷۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 26
غذای خانگی باید سالم و مغذی باشد و در غالب موارد هم همینطور است ولی گاهی اوقات اشتباهاتی در تهیه غذا صورت می‌گیرد
شفا آنلاین:غذای خانگی باید سالم و مغذی <Healthy and nutritious>باشد و در غالب موارد هم همینطور است ولی گاهی اوقات اشتباهاتی در تهیه غذا صورت می‌گیرد. محققان مهمترین این اشتباهات را مواد زیر می‌دانند:
1) غذای مانده را مزه‌مزه می‌کنند تا ببینند آیا هنوز می‌شود آن را خورد یا خیر. بهتر است این کار انجام نشود و غذای مانده دور ریخته شود.
2) گوشت پخته‌شده یا کباب‌رشده یا سرخ شده را در همان ظرف گوشت خام می‌گذارند یا در یخچال این دو گوشت را در کنار هم قرار می‌دهند. گوشت خام ممکن است آلوده به باکتری باشد و باید از گوشت آماده خوردن دور نگه داشته شود.
3) غذای یخ‌زده را روی کابینت آشپزخانه می‌گذارند تا آب شود. یخ غذا باید در زمان بسیار کوتاه‌تری و با گرم کردن آن آب شود تا باکتری‌ها زمان کافی برای رشد نداشته باشند.
4) گوشت یا مرغ خام را می‌شویند. این کار می‌تواند سینک ظرفشویی شما را با باکتری‌های روی گوشت آلوده کند.
5) قبل از گذاشتن غذا در یخچال آن را بیرون می‌گذارند تا سرد شود. این کار اجازه می‌دهد ماده غذایی مدت زمان بیشتری در هوای مناسب برای رشد میکروب‌ها باقی بماند.
6) موقع طبخ غذا قبل از پخته شدن آن را مزمزه می‌کنند. غذایی که هنوز به اندازه کافی حرارت داده نشده ممکن است آلودگی میکروبی داشته باشد.
7) گوشت یا مرغ یا ماهی را روی کابینت آشپزخانه و دمای اتاق مدت زمان زیادی درون آبلیمو یا مواد دیگر می‌گذارند تا ترد شود. ماندن غذای خام در دمای اتاق احتمال آلودگی میکروبی را افزایش می‌دهد.
8) گوشت را کمتر از حد لازم میپزند. مثلا کباب را آبدار درست میکنند یا تخم مرغ را خوب آب پز نمیکنند
9) گوشت پخته و خام را با هم مخلوط می‌کنند.
10) موقع طبخ غذا دست خود را خوب نمی‌شویند.سپید
منبع: Your Doctor

برچسب ها: غذای خانگی ، سالم ، مغذی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: