کد خبر: ۱۷۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 24
حداقل شیوع هپاتیت در کودکان کار و خیابانی، دو تا سه برابر جمعیت عادی کشور است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: 450 کودک کار در استان های تهران و البرز به مناسبت هفته ملی اطلاع رسانی هپاتیت علیه بیماری هپاتیت B واکسینه می شوند. واکسیناسیون کودکان کار از سوم تا چهارم آبان ماه در این استان ها انجام می شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر موید علویان یکی از گروههای در معرض خطر هپاتیت(hepatitis) های ویروسی را کودکان کار اعلام کرد و افزود: حداقل شیوع هپاتیت در کودکان کار و خیابانی، دو تا سه برابر جمعیت عادی کشور است.

به التهاب کبد هپاتیت گفته می شود. التهاب کبد می تواند به فیبروز، سیروز یا سرطان کبد(liver cancer) منجر شود. ویروس هپاتیت مهمترین عامل بروز این بیماری است ولی عفونت های دیگری مانند مواد سمی، مصرف الکل و مواد مخدر و بیماری های خودایمنی نیز جزو دلایل هپاتیت محسوب می شوند.

وی اظهار کرد: بسیاری از این کودکان مهاجر، بدسرپرست یا بی سرپرست هستند و به همین دلیل از واکسیناسیون آنها اطلاعات چندانی در دسترس نیست.

رئیس شبکه هپاتیت ایران بیان کرد: از اول آبان تا 7 آبان هفته اطلاع رسانی هپاتیت نامگذاری شده و امسال کمک به درمان کودکان کار، زنان آسیب پذیر و کارتن خواب ها توجه بیشتر شده است
علویان با اشاره به اینکه جمعیت کودکان خیابانی بین 20 هزار تا 2 میلیون نفر تخمین زده می شود، گفت: اقدامات لازم برای واکسینه کردن آنان باید در دستور کار نظام سلامت(Health) کشور قرار گیرد.

علویان به اجرای طرح واکسناسیون نوزادان از سال 1373 تاکنون اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح شیوع هپاتیت B در جوانان کمتر از 23 سال بطور چشمگیری کاهش یافته است.

به گفته رییس شبکه هپاتیت کشورگفت: ایران در چند سال اخیر توانسته است ، بیماری هپاتیت B و C را به نحو مطلوبی کنترل کند و هم اینک این بیماری در کشورمان در مقایسه با کشورهای همسایه شیوع کمتری دارد.

علویان تاکید کرد که همچنان مبتلایان به هپاتیت C نیازمند توجه، حمایت و رسیدگی بیشتری هستند. در چند سال اخیر رژیم درمانی جدید به صورت خوراکی با اثربخشی بیش از 98 درصد برای درمان هپاتیت C در دسترس این بیماران است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: