کد خبر: ۱۷۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 24
به زبان ساده آندومتريوز به عارضه اي گفته مي شود که در آن بافت داخلي رحم که آندومتر نام دارد، جايي خارج از رحم رشد مي کند
شفاآنلاین>سلامت> محققان موفق به توسعه يک کيت تشخيص خانگي شده‌اند که بدون عمل جراحي و سال‌ها قبل از مشاهده علايم اوليه، قادر به تشخيص آندومتريوز (رشد بافت رحم درخارج از رحم) است. پوشش مخاط رحم اندومتر (Endometrium) نام دارد. زماني که اين بافت در هر جايي به غير از رحم پديدار شود، به آن بيماري اندومتريوز گفته مي شود.

به گزارش شفاآنلاین، به زبان ساده آندومتريوز به عارضه اي گفته مي شود که در آن بافت داخلي رحم که آندومتر نام دارد، جايي خارج از رحم رشد مي کند. شايعترين محل اين عارضه ناحيه لگن و تخمدان است. اين بيماري طيف وسيعي از علائم را به همراه دارد و متاسفانه در برخي موارد نيز فاقد هرگونه علامتي است و بيمار(sick) سال‌ها بعد از شرايط خود آگاه مي‌شود.

محققان(researchers) براي حل اين مشکل و تشخيص زودهنگام بيماري يک کيت خانگي ساخته‌اند که با استفاده از يک ماده ژنتيکي به نام microRNA که در مخاط بدن وجود دارد، قادر به تشخيص بيماري است.

اين تست مي‌تواند جايگزين جراحي تشخيص لاپاراسکوپي باشد.بر اساس گزارش مرکز پيشگيري و کنترل بيماري هاي امريکا، در اين کشور 11 درصد زنان، يعني حدود شش ميليون نفر، به اين عارضه مبتلا هستند و سنين 30 تا 40 سالگي، شايع ترين سن ابتلا محسوب مي شود. بر اساس آمار حدود 176 ميليون نفر در سراسر جهان به اين عارضه مبتلا هستند.

معمولا تشخيص اين بيماري هشت سال طول مي‌کشد.قاعدگي دردناک مهمترين علامت اين عارضه است که اغلب ناديده گرفته مي شود. خونريزي يا لکه بيني بين دو عادت ماهانه و مشکلات باروري و گوارشي از ديگر علايم اين عارضه هستند.
برچسب ها: بيمار ، محققان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: