کد خبر: ۱۷۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 23
از دانشگاه‌های علوم پزشکی انتظار می‌رود در کلیه سطوح، شبکه منسجم، فعال و با کارآیی بیش‌تر شود، نظارت بر واحد های فراهم‌آوری صورت گیرد و فرهنگ پیوند از بیماران مرگ مغزی ترویج یابد.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت گفت: تعداد اهداکنندگان مرگ مغزی در کشور روند رو به رشد سالیانه داشته، به‌طوری که در سال 1395 این تعداد بیش از 870 مورد بوده‌است.

به گزارش شفا آنلاین، سید محمد کاظمینی در نشستی که با حضور مسئولین واحدهای فراهم‌آوری عضو سراسر کشور در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه پیوند، بهترین درمان نارسایی عضو است، گفت: بیماران مبتلا به مرگ مغزی، بهترین منبع فراهم‌آوری اعضا برای پیوند هستند.

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت با اعلام اینکه مرکز مدیریت پیوند از اداره بخش‌های پیوند، اداره شبکه فراهم‌آوری اعضا، خدمات سلولی و فناوری تولیدمثل و اهدای جنین تشکیل شده‌است، از واحد شناسایی مرگ مغزی(Brain death) به عنوان ابتکاری ارزشمند در مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت نام برد.

کاظمینی بیان کرد: تعداد اهداکنندگان مرگ مغزی در کشور روند رو به رشد سالیانه داشته به‌طوری که در سال 1395 این تعداد بیش از 870 مورد بوده‌است.

وی با اشاره به وضعیت ایران از نظر استفاده از بیماران مرگ مغزی برای پیوند اعضا و برتری نسبت به کشورهای منطقه آسیا و افریقا، ادامه داد: از دانشگاه‌های علوم پزشکی انتظار می‌رود در کلیه سطوح، شبکه منسجم، فعال و با کارآیی بیش‌تر شود، نظارت بر واحد های فراهم‌آوری صورت گیرد و فرهنگ پیوند از بیماران مرگ مغزی ترویج یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: