کد خبر: ۱۷۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 23
با توجه به موفقیت‌های روزافزون حوزه بهداشت، طول عمر بیماری‌های واگیردار بسیار کاهش یافته است؛ ولی از سوی دیگر باعث افزایش میزان ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر (NCD) شده است
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیقات، گفت: طول عمر بیماری‌های واگیردار بسیار کاهش یافته، ولی از سوی دیگر باعث افزایش میزان ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر شده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر رضا ملک‌زاده با بیان اینکه با شناخت ریسک فاکتورهای خطر، می‌توان از ابتلا به بیماری‌ها پیشگیری کرد که این امر یکی از اهداف اصلی مطالعات کوهورت است، گفت: مقرر شد یک مطالعه بزرگ کوهورت در کشور انجام شود تا بتوان با استفاده از پایگاه اطلاعات به دست آمده، تصمیم‌گیری و اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، آموزش و توانمندسازی افراد در شناخت و پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت(Health) آنان را از دیگر اهداف اجرای طرح مطالعاتی کوهورت دانست و افزود: آموزش و پژوهش در کنار هم می‌توانند عامل مهم ارتقای کیفیت باشند، بنابراین لازم است سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیقات افزایش یابد.

وی یادآور شد: با توجه به موفقیت‌های روزافزون حوزه بهداشت، طول عمر بیماری‌های واگیردار بسیار کاهش یافته است؛ ولی از سوی دیگر باعث افزایش میزان ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر (NCD) شده است.

ملک زاده با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: ارتقای سلامت جامعه اولویت وزارت بهداشت(Ministry of Health) و دولت است و خوشبختانه این طرح توانسته رضایت مردم را به خوبی جلب کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، روز گذشته مرکز کوهورت شنوایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور معاون تحقیقات و فناوری افتتاح شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: