کد خبر: ۱۷۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 21
پسری دارم ۲سال و ۹ماهه. از ۲ سال و ۳ ماهگی از پوشک گرفتمش. اوایل فقط شب ادراری داشت. ولی الان حدود دو ماهه که روزها هم شلوارش خیس می‎کند. موقعی که ادرارش می گوید تا به دستشویی برسد یک مقدار از ادرارش می ریزد.
شفا آنلاین:پسری دارم ۲سال و ۹ماهه. از ۲ سال و ۳ ماهگی از پوشک گرفتمش. اوایل فقط شب ادراری داشت. ولی الان حدود دو ماهه که روزها هم شلوارش خیس می‎کند. موقعی که ادرارش می گوید تا به دستشویی برسد یک مقدار از ادرارش می ریزد. بعضی اوقات ادرارش با فشار زیادی بیرون می‎ریزد. بیشتر اوقات از دستشویی رفتن امتناع میکند. بعضی وقتا هم حس میکنم اصلا متوجه نیست ادرارش میریزد. انگار مثانه یک انقباض انجام میده ادرارش می ریزه. می‎خواستم بپرسم باید چیکار کنم. آیا این حالتا طبیعیست؟ تکرر ادرار هم داره. به خوردن مایعات هم ربطی نداره.

پاسخ: باید بررسی شود تا علت تشخیص داده شود. البته در این سن طبیعی است که کنترل ادرار در این حد را نداشته باشد. و بی اختیاری محسوب نمی شود. ولی اگر قبلا کنترل داشته ولی الان ندارد بیشتر مسئله اضطراب یا عفونت مطرح است. و یا ممکن است شروع آموزش دستشویی رفتن برایش اضطراب آور بوده.
بهتر است که یک آزمایش ادرار برای اطمینان داده شود.

برچسب ها: ادرار ، کودک ، عفونت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: