کد خبر: ۱۷۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 19
امروزه درمان سرطان با سختی هایی روبه رو است و سالانه ۱۰۰ هزار نفر به تعداد مبتلایان به سرطان کشور افزوده می شود
شفا آنلاین>سلامت>استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در مرکز گامانایف ۹ هزار بیمار سرطانی درمان شده اند، گفت: این مرکز بستری مناسب برای انجام پژوهش‌های پزشکی محسوب می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا زالی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی مرکز گامانایف صبح امروز در مراسم رونمایی از دستگاه رادیوتراپی(Radiotherapy) در مرکز گامانایف اظهار کرد: امروزه درمان سرطان با سختی هایی روبه رو است و سالانه ۱۰۰ هزار نفر به تعداد مبتلایان به سرطان کشور افزوده می شود.

زالی عنوان کرد: در مرکز گامانایف ۹ هزار بیمار سرطانی درمان شده اند و بستری مناسب برای انجام پژوهش های پزشکی محسوب می شود؛ اولین کریدور درمانی ایران در این مرکز انجام شده است.

وی تصریح کرد: با ورود خیران در حوزه سلامت(Health) و بخش خصوصی اقدامات در  این حوزه با پیشرفت بیشتری انجام می شود.

لزوم مشارکت بیشتر مردم در حوزه سلامت
در ادامه مراسم ایازی معاون اجتماعی و قائم مقام وزیر بهداشت گفت: اگر بخواهیم نظام سلامت را اجتماعی کنیم باید به سمت مشارکت بیشتر مردم برویم تا خودشان به فکر سلامتی خود بوده و سبک زندگی سالمی را انتخاب کنند.

وی گفت:  دولت به تنهایی نمی تواند برای تقویت اقدامات در حوزه سلامت کاری انجام دهد، به طوری که در قانون ششم توسعه 10 درصد از مراکز بهداشتی به خیران و بخش خصوصی باید واگذار شود.

وی ادامه داد: ما باید از ظرفیت همکاری مردم استفاده کنیم تا زیرساخت های حوزه سلامت کشور از توسعه بیشتری برخوردار شود.

رونمایی از دستگاه رادیوتراپی جدید در آینده ای نزدیک
در ادامه مراسم سهراب صادقی رئیس مرکز گامانایف ایران گفت: اولین دستگاه گامانایف در خاورمیانه در این مرکز راه اندازی شده است و به زودی دستگاه جدیدی آورده می شود.

وی بیان کرد: در مرکز گامانایف اقدام به درمان بیماران و به خصوص افراد فقیر می شود، دستگاه رادیو تراپی جدیدی امروز رونمایی می شود که از پیشرفته ترین دستگاه های موجود در خاورمیانه است.
برچسب ها: سلامت ، سرطان ، رادیوتراپی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: