کد خبر: ۱۷۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 20
نسبت به هیچ دردی نباید بی‌تفاوت بود چون شاید پشت ظاهر این دردهای گذرا اتفاقی در حال وقوع باشد؛ اتفاقی که ممکن است به دردهای طولانی مدت منجر شود. ب

شفا آنلاین:دردهایی هستند که خطرآفرینند و اگر به آنها توجه نکنید ممکن است لطمات جبران ناپذیری را به بدنتان وارد کنند. در واقع این دردها چراغ قرمزی هستند برای اینکه توجه شما را به مشکل جدی در بدنتان جلب کنند.

به گزارش شفا آنلاین: نسبت به هیچ دردی نباید بی‌تفاوت بود چون شاید پشت ظاهر این دردهای گذرا اتفاقی در حال وقوع باشد؛ اتفاقی که ممکن است به دردهای طولانی مدت<Prolonged pains> منجر شود.
به‌هر حال دانستن اینکه منشا هر درد به چه عامل یا عواملی بازمی‌گردد، می‌تواند در پیگیری و درمان موثر باشد.

● سردرد شدید

اگر به صورت دائم سردردهای شدید دارید، به احتمال زیاد به میگرن دچار شده اید اما اگر این درد با علائم دیگر میگرن مانند استفراغ، تهوع، اختلال در دید، تاری یا سوزش و بی حسی در پاها و دست ها همراه نیست، ممکن است که یک آنوریسم مغزی باشد.

● دندان درد ضربانی

اگر به طور ناگهانی دچار دندان درد ضربانی می شوید، به احتمال زیاد عصب دندان شما آسیب دیده است. دلیل دیگر درد شدید دندان شکستن یا پوسیده شدن مینای مروارید رنگ دندان است. اگر به سرعت این آسیب را ترمیم نکنید، باکتری های موجود در دهان به عصب دندانتان حمله می کنند.

● درد قفسه سینه

درد یا سوزش قفسه سینه که به‌طور معمول همراه فشار است، ممکن است ناشی از یک حرکت نابه‌جا یا مصرف غذای تند یا چرب باشد که معمولا چندان هم جدی گرفته نمی‌شود. این درد گاهی ناشی از اختلال در عملکرد معده و دستگاه گوارش است اما تکرار و تداوم آن ممکن است نشانه اختلال یا ناراحتی قلبی باشد.

اگر برای خود شما محرز است که در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار دارید، باید این موضوع را جدی بگیرید. برای نمونه اگر در خانواده‌تان افرادی دارید که بیماری قلبی دارند حتما با پزشک مشاوره کنید.

فراموش نکنید علائم حمله قلبی در زنان خفیف‌تر از مردان است.

اگر به جز درد خفیف یا فشار در قفسه سینه احساس خستگی، گلو درد یا تنگی نفس هم سراغ‌تان آمده همین علائم کافی است تا نگران سلامت قلب‌‌تان شوید.

● درد در قسمت راست بدن

اگر در قسمت راست بدن خود درد شدیدی احساس می کنید و تب و حالت تهوع دارید، در این صورت ممکن است آپاندیس یا اگر خانم هستید، کیست تخمدانی داشته باشید. آپاندیس در حالت معمول کیسه ای است که دائم پر و خالی می شود اما وقتی درد احساس می کنید ممکن است که یک تاب یا پارگی، سبب آن باشد. در هر دو مورد شما به جراحی اضطراری نیاز دارید.

● درد پهلوها

گاهی پهلوها دچار دردی شدید می‌شوند؛ دردی که چند لحظه‌ای چهره شما را درهم می‌کند و به مرور برطرف و ناپدید می‌شود. این درد عاصی‌کننده در بسیاری از موارد خودبه‌خود از بین می‌رود و به دست فراموشی سپرده می‌شود. اما این درد چرا بروز می‌کند؟ توجه به ظهور درد در شناسایی آن موثر است. اگر درد پهلو، حالت گرفتن و ول کردن دارد یا در شرایطی که در مسیر جریان خنک هوا قرار می‌گیرید سراغ‌تان می‌آید، می‌تواند نشانه بیماری کلیوی یا اختلال در عملکرد آن باشد.

اما اگر این درد به طور ناگهانی و خیلی شدید در ناحیه پهلوی‌تان ظاهر می‌شود و نمودش اینگونه است که انگار سیخی به پهلوی راست شما وارد می‌شود و درد تا ناحیه زیر شکم کشیده می‌شود، می‌تواند نشانه تورم یا التهاب آپاندیسیت باشد.

● کمردرد و سوزش انگشتان پا

دیسک ها که مانند بالشتی نرم، بافت استخوانی ستون فقرات شما را دربر گرفته اند، اگر در بالا رفتن از پله ها دچار مشکل می شوید و کمردرد احساس می کنید احتمال دارد که ستون فقرات شما در معرض خطر آسیب عصبی دائمی باشد. بنابراین باید به تمرین های ورزشی ارتوپدی بپردازید تا متخصص طب ورزشی با تحریک عصب نخاعی، درد شما را از بین ببرد.

● درد و کرختی کمر

ممکن است شما پس از فعالیت سخت بدنی، ورزش یا در جریان جابه‌جایی وسایل سنگین از ناحیه کمر احساس درد کنید، دردی که با کمی استراحت تخفیف پیدا می‌کند و از بین می‌رود. این دردها با یک مسکن ساده فراموش می‌شوند اما اگر کار خاصی انجام نداده‌اید و این درد سراغ‌تان آمده، باید کمی تامل کنید. امکان دارد به هر دلیلی و در جریان شیوه غلط زندگی با جابه‌جایی دیسک و فشار عصب نخاعی دچار مشکل شده ‌باشید.

این درد را گاهی خفیف و گاهی شدید تجربه می‌کنید اما همیشه با آن سر و کار دارید پس نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید مخصوصا اگر گهگاه با بی‌حسی دست یا پا نیز مواجهه می‌شوید. بی‌توجهی به این درد خطر آسیب‌دیدگی دائمی عصب نخاعی را به همراه خواهد آورد.

● پادرد همراه با تورم

اگر در ناحیه ای از پای خود ورم قابل توجه و شدیدی مشاهده کردید که گرم و قرمزرنگ است احتمال دارد یک لخته خون در آن ناحیه باعث آزار شما شده باشد. فراموش نکنید که اگر ناحیه را ماساژ بدهید یا راه بروید ممکن است لخته های خون از طریق رگ های خونی جابجا شوند و اکسیژن رسانی به بدن با اختلال مواجه شود. بنابراین از این کار پرهیز کنید و موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

● درد شکم

دردهای ناحیه شکم می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند؛ گاهی ممکن است نفخ سراغ‌تان آمده باشد. این عارضه در زنان نسبت به مردان بیشتر شایع است.

تشخیص نفخ تا حدی برای افراد ساده است درصورتی‌که غذای نفاخ مصرف کرده ‌باشید بروز این درد و گاز معده طبیعی است.

گاهی ممکن است دل‌پیچه نیز سراغ‌تان بیاید و همه اینها در شرایطی است که شما پرهیزهای غذایی‌ لازم را نداشته باشید. درد ناشی از قاعدگی هم از آن دردهایی است که می‌توانید به راحتی آن را شناسایی کنید.

اما دردهای شکمی وجود دارند که کمی سخت‌تر از شکم‌دردهای معمولی هستند و این دردها علاوه بر شکم ناحیه لگن خاصره را هم درگیر می‌کنند و با احساس خستگی،تورم و نفخ همراه‌ هستند و گاهی تهوع،اسهال و استفراغ هم به همراه دارند. این دردهای شکمی باید نگران‌تان کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: