کد خبر: ۱۷۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 20
فصل پاییز با گرده افشانی گیاهان همراه است و همین مسئله موجب می شود که بیماری آلرژی نیز در این فصل شیوع زیادی پیدا کند. آبریزش بینی، خارش گلو، سوزش بینی و چشم از جمله عوارض این بیماری است.
شفا آنلاین:هر چند سرماخوردگی و آنفلوآنزا مهمترین بیماری فصل پاییز و زمستان می باشد اما بیماری های دیگر نیز همزمان با فرا رسیدن این فصل ها به سراغ شما می آید. سردرد، سینوزیت و آبریزش بینی از دیگر بیماری های رایج این فصل می باشند که طاقت انسان را کم می کنند و او را از کار و زندگی باز می دارند، عطسه های ممتد <Continuous sneezes>و پی‌در‌پی و آب‌ ریزش بینی و چشم امان آدم را می‌برد.

به گزارش شفا آنلاین:فصل پاییز با گرده افشانی گیاهان همراه است و همین مسئله موجب می شود که بیماری آلرژی نیز در این فصل شیوع زیادی پیدا کند. آبریزش بینی، خارش گلو، سوزش بینی و چشم از جمله عوارض این بیماری است.

استفاده از دستگاه بخور و مرطوب نگه داشتن فضای خانه، استفاده از کرم های مرطوب کننده و لوسیون های مناسب، پرهیز از هر گونه استرس و نگرانی و استفاده از غذای مناسب، میوه ها و سبزیجات تازه از جمله راهکارهایی است که برای درمان بیماری های فصلی در پاییز و زمستان توصیه می‌شود.

اگر شما هم حساسیت پاییزی دارید ، بهتر است از خوردن غذاها و میوه های حساسیت زا مانند بادمجان، گوجه فرنگی، سوسیس و کالباس و جداً پرهیز کنید. از رفتن به پارک و باغ خودداری کنم زیرا گرده های گل، گرد و غبار و قارچ هایی که روی درختان و برگ ها وجود دارد عامل تشدید کننده بیماری آلرژی است.

استرس و فشار عصبی به توانایی عملکرد سیستم ایمنی صدمه می زند، افراد مضطرب با فشار عصبی بالا بیشتر مستعد بیماری هستند، لذا دوری کردن از هرگونه فشار عصبی و استرس می تواند انرژی فرد را چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی افزایش دهد و روحیه او را قوی و توانمند سازد.

محیط خانه و فضای کار خود را نیز باید تمیز نگه داریم تا باکتری ها و ویروس ها امکان اشاعه نداشته باشند، نوشیدن غذاهای سالم، مایعات فراوان، میوه و سبزیجات تازه و سالم نیز در عدم ابتلا به بیماری های عفونی موثر است.

کسانی که در محیط های آلوده به دود سیگار قرار می گیرند سریع تر از دیگر افراد حساسیت‌شان تشدید می‌شود.

البته مهمترین عامل داشتن یک بدن سالم، تغذیه مناسب، نوشیدن آب و مایعات مناسب و خوردن غذاهای سالم و دوری از مواد آلرژن است که تاثیر فراوانی در عدم بروز علائم دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: