کد خبر: ۱۷۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 20
دوش گرفتن در باشگاه بدون دمپایی بسیار کار خطرناکی است.

شفا آنلاین:عادت دارید در باشگاه در زمان دوش گرفتن دمپایی بپوشید؟ دوش گرفتن در باشگاه بدون دمپایی بسیار کار خطرناکی است.


به گزارش شفا آنلاین:آیا تابه‌حال توجه کرده‌اید که افراد در باشگاه‌ها، قبل از رفتن به حمام دمپایی می‌پوشند؟ برای این کار رایج (البته بسته به اینکه به کدام باشگاه می‌روید، ممکن است چندان هم رایج نباشد)، دلیل خوبی وجود دارد. دلایلی که ممکن است شما را شگفت‌زده کنند!

۱. عفونت‌های قارچی ناخن

استفاده از حمام‌های عمومی با پای برهنه، شما را در معرض بیماری اونیکومایکوزیس (onychomycosis) قرار می‌دهد، که یک عفونت قارچی ناخن است. با اینکه درمان‌های متعددی برای این نوع از عفونت قارچی موجود است، اما آکادمی پزشکان خانواده آمریکا می‌گوید: همیشه همه‌ی درمان‌ها جوابگو نیست. اونیکومایکوزیس می‌تواند موجب جدا شدن ناخن از بستر آن، ضخیم شدن ناخن، و رنگ پریدگی ناخن شود. پس همیشه هنگام دوش گرفتن در حمام باشگاه‌ها (یا مکان‌های عمومی دیگر) از پاهای خود محافظت کنید.

۲. پای ورزشکاران

قارچ دیگری که در حمام‌های عمومی نهفته است، موجب بیماری «پای ورزشکاران» می‌شود که منجر به خارش و سوزش در میان انگشتان و دیگر بخش‌های پا می‌گردد. کف حمام‌های تاریک و نم‌دار، شرایط محیطی بسیار مناسبی را برای رشد و پرورش این قارچ فراهم می‌سازد. این قارچ‌ها می‌توانند خود را به کف اتاق رختکن نیز برسانند، پس تا زمانی که برای لباس پوشیدن آماده می‌شوید، دمپایی‌های خود را از پاهایتان در نیاورید.

۳. زگیل‌های کف پا

یک دلیل دیگر برای عدم استفاده از حمام‌های عمومی و رختکن با پای برهنه، این است که خطر ایجاد زگیل‌های کف پایی را افزایش می‌دهد. انجمن ارتوپدی آمریکا پیشنهاد می‌کند که در حمام باشگاه‌ها از دمپایی استفاده کنید تا خطر ابتلا به زگیل‌ها را پایین بیاورید، که معمولاً توسط ویروس‌هایی که در محیط‌ های گرم و مرطوب (مثل کف حمام و اتاق رختکن) رشد می‌کنند، ایجاد می‌گردند.

۴. عفونت‌های استاف

به گفته‌ی شورای کیفیت و سلامت آب، باشگاه‌ها محلی برای تکثیر باکتری‌های استافیلوکوکوسارئوس مقاوم به متیسیلین (MRSA) هستند. انجمن بهداشت عمومی آمریکا بیان می‌کند که بیشتر عفونت‌های MRSA به صورت عفونت پوستی هستند، اما در صورتی که باکتری‌ها از طریق خراشیدگی‌ها یا برش‌های موجود در پوست تان وارد بدن شوند، برخی از آن‌ها می‌توانند کشنده باشند! پس بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید، و در حمام یا رختکن‌های باشگاه‌ها برای حفاظت بیشتر، پاهای خود را بپوشانید.

۵. میکروب‌های ادرار و مدفوع

به گفته‌ی مجله‌ی Shape، هشتاد درصد از افراد در حمام ادرار می‌کنند! و اگر این تعداد زیاد از ما، به صورت منظم در حمام ادرار می‌کنیم، می‌توانید مقدار مدفوعی را که کف حمام‌ها انجام می‌شوند نیز تصور کنید، وای! اشریشیا کلی ( Escherichia coli یاE. coli) که یک باکتری موجود در مدفوع است و موجب اسهال می‌شود، ممکن است در کف حمام‌های عمومی پنهان شده باشد. حتی اگر در اثر میکروب‌های ادرار یا مدفوع بیمار نشوید، فکر کردن به این که این مواد می‌توانند هنگام دوش گرفتن در باشگاه روی پاهایتان قرار بگیرند، بسیار ناخوشایند است.

۶. دیگر مایعات بدن

مراقب مایعات دیگر بدن (به ویژه آن‌هایی که سعی می‌کنید به آن‌ها فکر نکنید) که احتمالا در کف حمام باشگاه‌ها وجود دارند، باشید. زنان در دوره‌ی قاعدگی ممکن است آثاری از خون را در حمام‌های عمومی به جا بگذارند. منی، عرق، بزاق، مخاط، و خلط، مایعات دیگری هستند که ممکن است در دیوارها، پرده‌ها یا کف حمام وجود داشته باشند. چون نمی‌دانید که پیش از این چه کسی از حمام استفاده کرده است یا عادات بهداشت شخصی آن‌ها به چه صورت است، بهترین کار این است که محض احتیاط دمپایی بپوشید.

چون در حمام و اتاق‌های رختکن باشگاه‌ها، احتمالا بدون حفاظت صحیح از پاهایتان در معرض قارچ، باکتری‌ها، ویروس‌ها یا مایعات بدن قرار دارید، همیشه پیش از دوش گرفتن در باشگاه دمپایی بپوشید.fitnessmagazine

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: