کد خبر: ۱۷۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 19
باکتری‌ها به‌طور تخمینی در سال 2050 منجر به مرگ 300 میلیون انسان خواهند شد به طوری که نسل بشر در معرض انقراض قرار خواهد گرفت
شفاآنلاین>سلامت> به نظر می‌رسد هر روزی که می‌گذرد مقاومت ما در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. استفاده گسترده، نابجا و غیرعلمی از آنتی بیوتیک‌ها، بسیاری از باکتری‌ها را -که قدرتمند‌ترین موجودات در حفظ بقا هستند- بشدت مقاوم ساخته است.

به گزارش شفاآنلاین، باکتری‌ها به‌طور تخمینی در سال 2050 منجر به مرگ 300 میلیون انسان خواهند شد به طوری که نسل بشر در معرض انقراض قرار خواهد گرفت. بیشترین میزان مصرف آنتی بیوتیک‌ها در چرخه غذایی ما قرار دارد. تحرک کم، ندیدن نور خورشید و استفاده از آنتی بیوتیک در مرغداری و گاوداری‌ها باعث چاق شدن حیوان و کاهش ارزش غذایی گوشت می شود.

تولید تراریخته‌ها توسط بیوتک و مونسانتو با شعار سیر کردن انسانها در دهه 50، ورود آنها به چرخه طبیعت (Nature)که تکامل مصنوعی نام دارد و استفاده از سموم شیمیایی گلیفوسات راندآپ به مقاوم شدن باکتری‌های بیماریزا کمک شایانی کرده است. مونسانتو شرکتی است که در طول تاریخ، عامل نارنجی(نوعی سم قوی است که ارتش امریکا در جنگ ویتنام از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ برای از بین بردن جنگل‌های پناهگاه ویت کنگ به کار برد.

این ماده علاوه بر از بین بردن جنگل‌های انبوه استوایی بر مردم ویتنام نیز آثار مرگبار فراوانی به جا گذاشت که در نسل‌های بعدی مردم مناطق سمپاشی شده دیده می‌شود.) و پروژه منهتن را به وجود آورد و در حال حاضر تراریخته‌ها را وارد چرخه حیات کرده است. با توجه به آمار مرکز کنترل بیماری‌ها(diseases)، از سال 1996 تا 2002 همزمان با ورود تراریخته‌ها، میزان بیماری‌های مزمن و آلرژی دوبرابر شده است.

مقاوم شدن باکتری‌ها توسط دامداری و مرغداری‌ها و راه‌یابی فضولات آنها به شبکه آب‌های زیر زمینی و حتی رودخانه‌ها تهدید جدی برای انسان هستند. آزمایشی که توسط سازمان تغذیه حیوانات متمرکز یا به طور اختصار CAFO در رودخانه فورک جنوبی در ایالت آیووا انجام شد وجود میزان بالایی از پاتوژن‌های مشترک انسان و دام را تأیید کرد.  با توجه به گزارش مرکز کنترل بیماری‌ها، باکتری‌های مقاومی که تنها توسط حیوانات خانگی، سگ و گربه منتقل شده‌اند، جان 23000انسان را در ایالات متحده امریکا، چین و ونزوئلا گرفته است. دانشمندان هم‌اکنون مشغول بررسی و ساخت باکتریوفاژها و فاژ تراپی هستند تا بتوانند در آینده با این بحران فزاینده روبه‌رو شوند.
برچسب ها: طبیعت ، بیماری‌ها ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: